11 september 2006

11 september

5 år sedan WTC attacken!
3 år sedan Anna Lindh mördades!

Tänker på offren en dag som denna.

11 september fick en tragisk klang. När man, som jag idag, säger datumet högt dycker tankarna ofelbart upp på de tragiska händelser som det för alltid kommer förknippas med.

Inget konstigt med det.

Konstigare är att jag inte minns exakta datumet när Estonia sjönk...men det var väl också i september?
Det jag minns är att det var 1994. Några månader efter jag fick mitt första barn.
11 september 2001. Några månader tidigare hade jag precis fött mitt andra barn....

Något jag funderar på.

Over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Estonia var 28 september. Mammas födelsedag, därför minns jag datumet. Jag jobbade på psyk den dagen och att vi tittade på tv hela dagen. Fruktansvärt..

Anonym sa...

Jag stavade fel!! Jag hatar att göra fel!!