21 augusti 2006

Pirater

Söndagens piratkalas avlöpte utan större problem. Jag tackar dock mig själv som var smart och inte lät Jonte bjuda fler än 3 st, nu när han bara skulle ha killkalas. 4 st 5-åringar är vad mitt tålamod klarar av...knappt.

Direkt på morgonen firade vi Jonte med paket. Han fick sparkcyckel, play-dough lera, målarbok och vinterjacka av oss. Mössa och vantar som passar till av mormor och dinosarieklistermärken och häfte att sätta dem i, av farmor.

Morfar kom förbi mitt på dagen. Han hade med sig ett piratskepp med tillbehör. Bra, för Jontes gamla har några år på nacken och har fallit i bitar nu på slutet, till Jontes förtret.
Vi passade på att bjuda på marrängswiss!!

Eftermiddagen var vikt för nämnda barnkalas. Fika och öppning av paket gick bra, men sen under leken var det en del tårar och tandagnisslan från flera håll, men i det stora hela gick det bra.
Han fick polis-set, nått slags vapen man sjuder små skumgummiskivor med, ett piratsvärd som blinkar och låter (o nej!!!), Bionicle gubbe och ett tårtljus av sina kamrater!!
Alla var störtsköna som pirater:-)

Jag hade dukat upp med pirattallrikar, dödskalle ballonger och servetter. Gjort döskalle girlanger och en dörrskylt. Hade gjort en tårta också med en döskalle i choklad mousse, marsmallows och döskalleflaggor på!! Killarna hade jättekul.
Som avslutning blev det skattjakt där målet var en godispåse!!

Efter en snabb middag kom sen min bror och hans mamma hit. Kul, kul.
Det går ofta ett år mellan gångerna jag ser honom. Först bodde han i Barcelona några år och jag lyckades missa honom nästan varje gång han kom hem.
Nu har han bott i Umeå en period och nu bor han i Stockholm.

I Barcelona pluggade han bla spanska, foto och regi. I Umeå har han studerat Pedagogik, retorik mm. Nu har han sökt in på Dramatiska institutet för han vill studera till filmfotograf. Kruxet är att de bara antar 2 st varannat år, så det är svårt att komma in, men jag önskar honom lycka till.
Han håller även på med ett manus som är beställt från TV, efter att någon där läst ett utkast till manus som han skrivit, men det råder lite idé torka just nu, så jag vet inte hur det går för honom........

Nåväl det var kul att se honom i alla fall!!

Over and out

Inga kommentarer: