15 januari 2012

Grafiskt på väggen



Jag gillar inte tavlor egentligen. Hittar nästan inga som tilltalar mig.

Landskap går bort.

Sen vill jag ha de få tavlor jag väl har uppe på väggen i samma stil.
Lite ton i ton.
Enkla.
Grafiska och inte i färg.
Inte så mycket färg i alla fall.

Hagendornhagens alla artprint gillar jag däremot skarpt.
Har dagsländan (den största storleken), men vill också ha en av de ljusa fjärilarna, och några insekter och även fågelskeletten!
Inte i de största storlekarna dock.

Sen gillar jag det industriella med text. Som dessa jag visar ovan från Par Courrier och Antikvit.

Dem kan jag tänka mig som en fin 40-årspresent:)

Tobias har en variant på sitt rum, som han fick av flickvännen.
Fotokonst är oftast fint om det är i svartvitt. Eller inramade affischer från gamla filmer eller kanske reklam.

Men tavlor i övrigt? Nä...not so much.
Fint hos andra, men inte lika fint hos mig.

Hur är det för er?

Over and out

2 kommentarer:

LIVSGLITTER sa...

Vilken snygg!!

Caisa sa...

Jag är så sugen själv på att hitta någon riktigt snygg och retro-aktig skylt av något slag.