11 oktober 2011

Mysfaktor=Noll

Hur jag än gör blir det inte så där tokmysigt i mitt radhus kök. Inte ens om kvällen när jag tänder ljus.
Först bytte jag de färgglada sommar gardinerna till några bruna och linnefärgade jag hade i skåpet.
Tandkrämstuben är inte en installation...Vet inte HUR jag kunde missa den när bilderna togs!?
Orkideerna har sin givna plats
Det rostiga O:et fick flytta från vardagsrummet, och tillsammans med några fina träobjekt blev det ett stillében. Nu står också en liten miniorkide i en liten rökfärgad glaskruka där, men har inte bild på det.
Never mind det fula lackade furubordet...Det ska bytas till ett lite mindre, samt snyggare bord vad det lider.

Gräset plockade jag utanför jobbet förra veckan. Gör sig bra i den större av Ittala vaserna jag vann hos Simplicity.

Men nått saknas...Vad?
Säg inte färg, för det brukar jag ha, men nu ville jag bara ha en grå/brun/svart/vit skala....Vad ska jag lägga till eller dra ifrån?
Tips please!!

Over and out

2 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
Kanske mer textilier? Om det är en mer ombonad känsla du vill åt, så brukar det kännas mer ombonat mer lite dukar på borden och kanske löpare i fönstren? Eller kanske klä in stolarna i ngt tyg?
Kram Anna

Therese sa...

Ja jag är också inne på mer textilier, en större duk på bordet exempelvis i nått snyggt naturmaterial, säckvävsaktigt typ. OCh så kanske få mer höjd i fönstret. Vore snyggt med ljusstakar i olika höjder i mitten, du vet sådana där rejäla stora för blockljus och kanske ta bort ampeln istället, alternativt sätta dit en fylligare blomma som gör det mer ombonat.... Oavsett så har du jätte fint, ser fram emot att se om/vad du ändrar på! Alltid kul att få inspiration av andra! KRAM