14 januari 2011

Planera resa

Bild: Kollage av egna bilder

Förra påskens påskris i köket. Krispigt vitt och ljuvt turkos.
I år är det sen påsk, och vårvintern har övergått till nästan barmark.
Ingen vidare påsk för oss i norr, då det här uppe varken är vinter eller vår i slutet av april, utan mest brunt, blött, inget skoterföre kvar, och för tidigt att börja våra till det i trädgåren.

Istället planerar vi en resa under påsk.
En resa som kommer passa hela familjen.

Florida, USA, blir det.
5-6 dagar i Orlando- med besök på Magic Kingdom, Epcot Center, Sea World, Universal Studios och En av vattenparkerna.

Jag har varit där förrut. 1992 när jag var Au-Pair i USA under 1 år. Har alltid velat ta med familjen dit, då jag tycker det är ett fantastiskt ställe!

Sen när vi lekt av oss, och är toktrötta, avslutar vi med en bilresa ner till Fort Lauderdale, där vi ska slappa vid poolen och på beacen vid nått mysigt hotell.
Därifrån kommer vi också göra små utflykter om andan faller på. Tex till Everglades och kanske en sväng över dagen till Miami.
14 dagar allt som allt planerar vi vara borta.

Gissa om vi längtar:)

Over and out

2 kommentarer:

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh låter så kul med resan! Vi har funderat hela julen om vi ska boka en tripp till Fort Lauderdale och Miami dit jag reste ofta när jag var yngre :) Men det får nog bli nästa år eller nåt. Här renoveras kölk! Ha en fin helg :)

Hanna sa...

Åh Orlando, men favorit plats. Dit skall vi i sommar. Vi var där på februari lovet i fjol. Jag har även varit där tidigare och maken har varit i väg och jobbat där ett antal gånger. En av jordens bästa platser, om du frågar mig.Alla människor är så snälla och omtänksamma.
kram
Hanna