16 januari 2011

Ombyte förnöjer

Bild: Kollage av egna bilder

Tänk vad det förändras hela tiden! I vårt radhuskök, byter jag gardiner flera gånger per år. Men i övrigt är basen den samma.
Här är några av de mönster och stilar som vi haft senaste åren! De flesta har jag köpt på Åhléns:)

1. Jul 2006. Röda gardiner med vita orkideér. Sytt av tyg från Mairo. Löpare Mairo. Ljushjärta IKEA.
2. Höst 2010. Lila mönstrade och enfärgade paneler från ICA Maxi.
3. Vårvinter 2009. Svarta och blekturkos paneler från Åhléns. Change ljusbricka och kubstakar från Cult Design.
4. Vår 2007. Bruna och rosa panler från Åhléns. Kub stakar från Cult Design.
5. Sommar 2008. Voilelängder Åhléns, löpare Serholt. Kub stakar från Cult Design.
6. Vinter 2009 och 2010. Svarta paneler från Rusta. Change ljusbricka Cult Design.

Just nu har jag kombinerat de mönstrade Åhléns gardinerna i bild 5, samt de blekturkos panelerna i bild 3. På bordet en duk i turkos och Cult Design detaljer i turkos/grönt.

Till sommaren tänker jag mig vitt i olika nyanser tillsammans med blekrosa..Vi får väl se:)

Over and out

1 kommentar:

Sanna sa...

Härligt att variera sig lite i mellanåt! =)

SV: Trevligt att du tittade in hos mig, alltid roligt att hitta till nya bloggar och inspireras.. =)

Kraaaaam
Sanna