17 november 2010

Husdrömmar- murspisar och kaminer

Bild: Dreamhouse

En kamin, eller murspis är ju nästan ett måste tycker jag i ett hus. Idag har vi ingen hemma i radhuset, och ibland saknar man det där myset det blir när vi är i stugan och eldar i kaminen där!

En murspis har jag tänkt mig. Den som Dreamhouse har är enkel och fin i sin form. Jag skulle dock vilja ha en insats istället för att ha den som en öppen spis. Kanske också så det går att se den från flera håll...Det beror ju på hur planlösningen blir i huset!
Bild: Kaminhuset

Samtidigt tycker jag mycket om de här gammeldags höga kaminerna i gjutjärn. Nackdelen är dock att man inte ser själva elden, vilket jag tycker är som glacyren på kakan. Dvs det viktigaste!

Lär bli mycket googlande och bläddrande i magasin, innan vi hittat det vi vill ha:)

Over and out

Inga kommentarer: