03 augusti 2010

Sommarens bilder 1

I februari när jag fyllde år fick jag presentkort av min mamma på Hemtex. Bla köpte jag nya påslakan till stugan. Lite somriga blå.

Lagom till midsommar bäddade jag med dem och genast blev det lite färg i sovrummet.
På IKEA hittade jag de söta gardinerna. Också dem i blåvitt. Gav en helt ny stil i sovrummet, än den svart/vit/beige jag hade i vintras.
En och annan liten utflykt har vi gjort kring stugan.
Den här trolska bäcken ligger nedanför barnens gudfar, Rickards, stuga på Stabergsvallen i Klövsjö.,
Nu är just den här delen grannens, men bäcken rinner ner ca 10-15 meter och bildar ännu en nygrävd damm nedanför Rickardsstuga.
Visst är det underbart vackert!!
Rabarbersaft måste man koka varje sommar!! Denna innehåller också jordgubbar.
Och kanelbullar måste bakas!
De ljuvliga formarna påväg att fyllas, vann jag tidigare i vår i en bloggtävling! Några, från Green Gate, har jag köpt.
Over and out

3 kommentarer:

HomeRiver sa...

Det var en riktig sommar :) Dammen ser väldigt rofylld ut.

Sjabbig men chic sa...

Japp, det blev jättefint i sovrummet Susanne. Vitt och blått är alltid lika fräscht. En som håller med om det är Ernst det vet jag.

Kramis Lisa

Zizzi sa...

Vilket fint litet mini-vattenfall gillar dina inköp också.