18 juni 2010

Ingen Jante här inte!

Bild: google bildsök

Jag älskar glamour och vårt kungahus!
Jag är en sann royalist och vill verkligen att monarkin lever kvar!
Jag bidrar gärna med skattepengar till våra kungligheter, precis som jag bidrar till annan kultur, politik och EU (som jag heller inte alla gånger tycker lägger pengarna på rätt områden...men so what!...)

Jag bidrar gärna med skattepengar till underhåll av alla slott och andra fastigheter, som faktiskt är en del av vår kulturskatt!
Jag kommer sitta klistrad framför TV:n stora delar av morgondagen, för att få se vår vackra sessa gifta sig! Förmodligen kommer jag oooah och aaaha och åååha åt allt fint, och kanske också fälla en liten tår då jag blir rörd.
Mest spänd är jag över att få se Viktorias klänning och hennes blommor och hår!
Jag önskar att jag fick kika in i deras nya hem på Haga! Helst de privata delarna! Hur inreder de egentligen privat? Lantligt? Klassiskt? Elegant med antika möbler? Marint? Modernt? Shabby chic? Art Deco? Strikt? Enligt Feng shui? Wabi Sabi? Orientaliskt?
Jag längtar tills hovet officiellt tillkännager att Viktoria och Daniel väntar smått!
Eventuellt dricker jag lite skumpa också när de säger sina JA!

Önkar Daniel och Viktoria alla lycka för alltid.
Och till er alla en underbar helg:)

Over and out

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också en sann royalist och tycker att kungahuset fyller sin funktion väl.

Imorgon skålar vi!

HomeRiver sa...

Jag ser också fram emot att äta prinsesstårta och bänka mig framför tv:n imorgon :)

Kallholmen sa...

Ha en riktigt mysig Prinsessbröllopshelg...kram caro!

Knûgen sa...

Här är en som inte kommer att fira att en av våra största bidragstagare ska gänga sig och kosta samhället ännu mer.
Jag ser helst att kungahuset försvinner inom det snaraste..min tv kommer att vara avslagen hela Lördagen för att jag ska slippa se eländet, och någon skumpa blir det inte för min del möjligen en skvätt sorgekaffe och en torr bullkant.
Och fastän jag har en ynka blått blod i mina ådror, som kommer sig av att en av våra dyrkade kungar spred sin säd till höger och vänster och fick en avkomma som han senare inte ville känna sig vid, så undrar jag vad det finns att fira? Tur att vi alla är olika, vad skulle vi annars diskuter om?

Brunkullan sa...

Såklart vi ska fira!

Knugen: Ja det är tur att vi alla är olika. Och att vi får tycka olika. Önskar dig en trevlig lördag, med eller utan prinsessbröllopstittande!

Erika sa...

Håller med precis....specialt de privata delarna på Haga slottet, väldigt nyfiken.

Mamma-Mu sa...

Som jag håller med dej helt och hållet ;) Royalist=javisst :)
Kramen

Daniel sa...

Man hurrar å skålar!!

Beas sa...

Här är en till royalist!!! :-)


Jag vill skriva och tacka för dina fina ord till mig på min blogg. De ger mig styrka och kraft och jag kommer att återkomma till dem den dag som molnen ännu en gång lägger sig tungt över själen. Kram Bea