19 februari 2010

Änglar finns!!

Bild: Designers Guild

Alla ni som läser här vet ju om renoveringen av hallen i vårt radhus.

Det går framåt, och varje dag har snickaren och elektrikern kommit en liten bit till på väg.
Snart (under dagen förhoppningsvis!) sitter all spont på väggen, täcklisterna är på plats i köket och ny el och nya spots sitter på plats under köksskåpen.
Sen är det dags för nytt golv och målning/tapetsering av hall. Den här läckra tapeten ovan, i svart/silver/grått/vitt, från Designers Guild var beställd av Engelska Tapetmagasinet. Förväntan var stor igår när jag hämtade dem på posten...

Bild: Designers Guild

Gissa om jag blev förvånad, och besviken, när dessa tapeter i guld/cerice/rosa/brun låg där istället! Samma mönster, men i annan färgställning!!
Skrev mail direkt till Engelska Tapetmagasinet, för i orderbekräftelsen ser jag ju att jag beställt rätt färg.

Jag började nästan gråta. Vi har ju målare som kommer till veckan, och att avboka honom med kort varsel, och sen planera in nytt datum skulle kunna ta tid, och kanske också bli dyrt......Tapeten tog nästan två veckor på sig också att komma fram, och ytterligare 14 dagar vill man ju inte vänta.

Så idag på jobbet ringer världens gulligaste ängel till försäljare från Engelska Tapetmagasinet och beklagar så att det blitt fel. De hade skrivit fel nr i sin beställning till fabriken.
Han ordnade snabbt så att rätt tapet skickas direkt från lagret i England till mig, och då kommer jag ha tapeten senast tisdag nästa vecka:D
Snacka om service!!! Så tillmötesgående borde alla företag vara. Det är så man nästan blir religös:D

En sådan här sak gör att jag lätt kommer beställa tapeter av dem igen. Tänk vad lätt det hade kunnat bli tvärtom om de varit snäsiga.

Som av ren glädje bestämde jag dessutom att behålla den guld/rosa/bruna tapeten:)
Vi kan ju ha den i sovrummet, som ska renoveras efter sommaren.

Hade tänkt ha bara vitt där, men om allt annat är vitt, och man sätter den här tapeten bara precis bakom sängen, kommer det bli snyggt i alla fall tror jag.
Sängen ska målas vit (en gammal kökssoffa), och det blir vita garderober på ena väggen. Sen ryms inte mer i rummet.

Så.
Ibland har man tur när man har otur:)
Over and out

1 kommentar:

The Secret Garden sa...

Jag tycker att den där "felande" tapeten ser jättefräsch ut! Men inte så kul när det blir fel förstås.

Trevlig kväll!