07 november 2009

Skor och Ernst

Bilder: Ernst
Idag har jag och Tobias sprungit på stan och letat vinterkängor till honom. Det slutade med att både han och jag kom hem med ett par:)

Naturligtvis svängde jag, till Tobbes förtret, in en sväng på Hamngatan 12 och 10 också! Där spanade jag in Ernst designade ljusstakar, skuggmanchetter och den läckra ljuskronan!!
Å...Jag vill ha ett par av manchetterna, både hög och låg ljusstake samt en ljuskrona!! De är riktigt snygga! Julklappstips:D

Det blev bara skoshopping idag tillslut. Jag köpte tidigare i veckan ett par korta svarta mockakängor från Roots, på Eurosko. Lite UGG, men ändå inte. Det är vit gummisula, och de är korta i skaftet, och sydda helt annorlunda...så egentligen är de inte lik UGG alls..haha...Ska fota så får ni se;).
Rea var det! 300:- istället för 595:-! Förra året slängde jag mina gamla mockakängor då de gav mig början till hälsporre! Därför har jag gnetat runt i mina sneakers tills nu, trots att vi haft snö en gång tidigare i höst också. Lite kallt!

Sen kom snöslasket igår, och mocka är ju inte gjord för vatten...så är det ju...och mina skinnstövlar som jag har läckte som ett såll när det var riktigt slaskigt ute i går eftermiddag. Så jag behövde verkligen ett par riktigt bra promenadkängor för höst och vinter, som tål blött och kallt på samma gång. De gamla har ca 10-12 år på nacken och fötterna gör ont efter ett par meter i dem! Inte är de varma eller snygga heller......

Mina vintersstövlar jag haft senaste 2 åren, (höga, fodrade, svarta), är i stugan, och de är ju lite snyggare än dessa som jag nu köpte, som är mer praktiska. De gamla är varma och sköna, men egentligen för snygga att ha när man är till fjälls eller åker skoter!

Sköna var de här nya kängorna också! I nått slags goretex material jag inte minns namnet på. Kan nog fungera att promenera i också. Inte ofta jag hittar sköna skor att just gå i. Det är ett par McKinnely, köpta på Intersport. Rea var det turligt nog på dessa med! Nedsatta från 850:- till 590:-. Tycker det inte var så farligt för ett par skor som kommer hänga med i säkert 10 år...Det är ungefär så sällan/ofta jag köper nya rejäla skor förstår ni!

Tobbes är ett par Bagheera, också från Intersport. Bra att ha till och från skolan, vid promenader och stadsbesök. Åker han skoter mm har han ett par Thermostövlar som är suveräna!
Ikväll har vi ätit middag hos min styvpappa. Mycket gott!
Och imorgon kommer han och hans särbo hit och äter Regnbågslax hos oss:) Det är ju FarsDag!
Tävla!!! Glöm inte det:)

Over and out

3 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

Halloj Susanne,
åh, jag är så väldigt nyfiken på Ernsts julbok och de där ljusstakarna han designat. Den som ska sitta i en bokhylla är väldigt snygg, men man skulle ju inte våga ta ögonen från den, så nära så mycket papper :-)

Kram på dig och ha en fin söndag!

Stina sa...

Du vann!

Adress Rosenhill önskas!

hemmaliv@hotmail.com

Puss och kram Stina

Erika sa...

Nya vinterskor hade inte varit fel, hoppas hitta vardaglig låga höstövlar först.