29 oktober 2009

Nytt i köket

Det är verkligen inte skoj att ta foton nu när kameran ballat ur! Trots det visar jag lite nytt i köket.
Alcogel har fått tagit plats i köket. Jag önskar att Cult Design gör en pump med texten Handsprit, så kan den få stå bredvid diskmedel och tvål. Gärna en i slilver, som jag sett att det finns för diskmedel nu:)

Pumpflaskan från Maison Belle, med medel för rostfria ytor, som tex köksfläkt, ugn, handtag och diskbänk, har jag köpt på Ellis Corner.

Även disktrasan kommer från Ellis Corner. Det är en plommonlila textil trasa från Iris. Superbra! Och lätt att tvätta. Jag har t o m kört den i diskmaskinen, trots att det egentligen är lite för varmt, men den är oförändrad i både form och färg!

Idag blir det läkarbesök igen. Det är Jonathan som har sån faslig örvärk. En vanlig följdsjukdom efter förkylninge eller influensa. Vi får väl se om det blir penicillin, eller om det ska få läka själv...De är ju snåla i dessa dagar, men alvedon, näsdroppar och vitlök hjälpte inte i går kväll och i natt i alla fall!

Over and out

Inga kommentarer: