18 oktober 2009

Moses i vassen

Nått underligt har hänt med min kamera...den överexponerar och gör bilderna randiga.... Inte på varje bild, men nästan. En del blir gråaktiga, och en del beigeaktiga....Det går inte att ändra ISO heller, utan jag får hålla tummarna och hoppas att det funkar. Vilket det också gör ibland.
Nåja. Jag har städat lite i stugan i helgen. Dammat och rensat i röran. Garderob och lådor har fått sig en genomgång.
Sovrummet fick lite höst piff också. Ny pläd och kudde i svart/vitt från HM Home.
Den här har jag nog inte visat er heller. En skolplanch som jag köpte på loppis i somras. De hade hela serien om Moses, men dumma jag köpte bara just denna del, eftersom jag tyckte den var finast. Det är just när de lägger Moses i vassen.
Tänkte att den här skulle få hänga i badrummet sen, när det blitt renoverat.
Ska ta mig en tur och se om resten av plancherna finns kvar....
Helgen har varit skön. Lördagskvällen tillbringades hos grannarna, där vi grillade och hade mysigt.
Kvällen avslutades med att jag och Tommy tittade på Twilight. Så bra!!!!
Fast har man läst boken först blir man lite besviken...det går så fort på filmen, och känslor kommer inte fram. Men den duger helt klart. Skulle kunna se den igen!
Nu ser jag fram emot del 2!!
Har läst ut andra boken, som nästa film bygger på, och den boken är om möjligt ÄNNU bättre än första. Rekomenderar alla att läsa dessa böcker:D
Hoppas du är klar med 3:e boken A! För imorgon vill jag läsa den! Lääääängtar:)
Over and out

1 kommentar:

Lisen sa...

Kul att du också tyckte om den!
Då kan vi diskutera filmerna och böckerna när jag kommer upp till jul!

Stor kram!

P.S du har det sååååå fint hos dig! D.S