07 augusti 2009

Fredag hela veckan

Bild: Blomrum (hittat på google bildsök)

Denna vecka är fylld av fest! Med början redan förra helgen då. På lördagen gick nämligen jag och Tommy på Storsjöyran för första gången på nästan 10 år. Tobias hade varit där själv med kompisar från laget för första gången på fredagen, och skulle ut på lördagen också. Känns bättre att vara där när sonen är ute med vänner på festival....
Vi behövde inte vara oroliga dock för killarna. De skötte sig exemplariskt:) Överlag så var det en lugn yra!

Vi hann se väldigt många artister. Förr circulerade man mer runt öl-tälten, och hann ofta bara se en artist...typ 3 låtar av en artist..;) Nu såg vi Lena & Orup, Lady GaGa, Timbuktu, En glimt av Dead by April och flera små, mindre kända artister. Presidenttalet också förståss!

Det var riktigt kul att se Lady GaGa må jag säga, trots att hon körde en nedkortad och mindre version av den stora showen hon gör på större arenor i Europa. Hela stortorget gungade i takt till Po-po-po-pokerface och de andra hitsen:D Som förutspått så blir det nog Madonnas arvtagerska!

Söndagen var ingen fest dock. Då städade vi yrancampingen med Tobbes fotbollslag!! En mindre kul uppgift som tog över 9 timmar!!! Jag kan nämna att man tydligen lämnar allt när man åker därifrån. Tält, sovsäckar, skräp, kondomer, sprit och ölflaskor, liggunderlag, spår efter att ha använt narkotika och allt annat ni kan och inte kan tänka er!
Killarna och vi föräldrar passade på att samla ihop tomburkar och annat för över 2500:- också:)
Själv hade jag "turen" att få steka hamburgare första 5,5 timmarna, och sen hämtade jag Jonte hos morfar, vilket tog ca 1 timme, så städningen slapp jag mycket av:)

I onsdags kväll var det dags för fest igen! Min lillebror ska gifta sig, och man bjöd på "rehearsal-dinner" med grillspett och potatissallad. Vi höll till alldeles vid Storsjöns kant, med vacker vy över Åreskutan. Luften stod still och det var spegelblankt på ytan. Vackert som ett vykort!! Tyvärr var kameran glömd hemma!!!!

I stugorna vid platsen, har min brors blivande fru Lotten, tillbringat många somrar. Lotten är född och uppvuxen i USA, men hennes mamma är svenska, och sommarstugorna har funnits i släkten i 50 år.
Vi hade en underbart rolig kväll tillsammans med närmaste familjen, med mycket prat (på delvis knagglig svengelska!), dartkastning (å vad dålig jag är!) och fiske (Jonte och Lottens svåger fiskade lite utan resultat).
Ser verkligen fram emot bröllopet, som blir imorgon! Riktigt bra väder är utlovat också! Får berätta mer om det sen.

Ikväll, direkt efter jobbet, ska jag och några på jobbet ha en liten sommarafterwork. Tidig och lugn kväll dock med tanke på bröllopsfesten imorgon!

Skoj, skoj har jag. Så. Det går ingen nöd på mig som ni ser:D

Over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vecka du haft. Och tack för igår!

Ha det så bra på bröllopet idag. Gråt en tår för mig också.

KRAM Annica

Gunnar sa...

Hej
Det låter kul med festen även om det blev jobbigt med städningen för er.
Har hört av mina barn den tiden dom var på festivaler att man kunde hitta nästan vad som helst när festivalen slutade.
Hoppas att bröllopet blev fint!

i-)