21 juni 2009

Lavendel

Såklart man ska ha en lavendel vid stugknuten! Passar fint i den gamla trätunnan.
Tursamt nog för oss, har man öppnat handelsträdgård/café i byn där vi har stugan. Kvarnsjö Blommor heter den.
Dessutom är det vid logen på den gård som en gång var Tommys barndomshem. Så trevligt, och glatt att se att gården tas hand om på bästa sätt:)
En sväng på midsommarafton för att köpa en blomma till stugan blev det.
Doften är underbar, och i år ska jag komma ihåg att ta vara på blommorna innan frosten kommer.

Over and out

2 kommentarer:

Viveka på Humlebacken sa...

Visst är det härligt med lavendel..! Älskar doften! Jag har planterat en lavendelhäck vid vår entré, men den tar sig inte riktigt. Jag får nog köpa nya plantor.

Camilla, hus nr 8 sa...

Jag har också lavendel, i massor ska jag tillägga! En favorit hos mig... härlig färg & doftar så gott!