27 maj 2009

Blåbär och mjölk

Se så rikligt med blåbärsblommor det är vid vår stuga!!
Hoppas att sommaren får bli gynnsam med regniga nätter och varma dagar:) Då kanske alla de små blommorna utvecklas till bär, så vi får fylla frysarna till vintern!

Och tänk färskplockade blåbär med mjölk och socker! Mums!

Fast...jag vågar ju knappt ut i skogen för alla björnar. Men jag kan nog skrämma ut Tommy i bärskogen! Han föredrar nog en ilsken björnhona framför mig, om han skulle neka mig en tallrik blåbär till kvällsfikat..hihi:D

Over and out

7 kommentarer:

Anette sa...

Men så härligt med blåbär. Nu blev jag sugen på dessa smaskiga bär. Men det dröjer ettag innan man kan ge sig ut o plocka dem, får nöja sig med de djupfrysta så länge.

ha en fin kväll

kramar @nette

HemmaFABRIKEN sa...

Mmm, vad gott jag älskar blåbär.
Här i västmanland tror jag inte vi har några björnar i skogen, jag skulle inte heller våga mig ut långt om det fanns det :o)
/Magdalena

Jessica sa...

Vilka fina blomlådor du planterat - superfina!
Gillar silver fall eller njurvinda eller vad de nu heter...
Förra året åt vår lilla kanin upp de jag hade på balkongen :) Var tydligen mums!
Ser lovande ut med så mycket blåbärs blom! Skicka ut maken du!

Kram
Jessica

Katja Kristoferson sa...

Jag är också rädd för björnar, man ska inte vissla har jag hört, varför jag såklart inte kunde låta bli att vissla HELA TIDEN när jag var ute i fjol. Träffade tack och lov inga björnar och jag tror att jag är mer rädd för skjutglada älgjägare. Tog på mig en reflexväst, bara för säkerhets skull. Är man en tant eller är man en tant?

Erika sa...

Har ju ett litet snår med blåbär på tomten och de har kommit ungefär lika långt men de är nog inte lika många bär per planta.

Sjabbig men chic sa...

Vad mycket fint du har köpt. Vaxduken är helt underbar. Och fint har du planterat också. Jag kanske ska åka en sväng upp på Rösta. Men är det inte lite tidigt. Lyfter du in blomlådorna om det blir frost eller är det tillräckligt varmt mot väggen?

Kram Lisa

Brunkullan sa...

Tack för alla snälla kommentarer:) Och visst längtar vi till blåbärssäsongen..men lite sommar vill vi ju hinna med först också!!

Sjabbig: Nej jag lyfter inte in lådorna. Jag täcker över med en handduk om det ska bli frost. Det brukar räcka bra. Sen värmer det ju lite mer ändå vid husväggen, men jag täcker ändå:)

Om det är 8-10 grader eller varmare vid 23-tiden..så brukar det normalt inte bli frost på natten. Då chansar jag och täcker inte:)En gång missade jag...det blev frost ändå, men jag tror det höll sig kring -1 och alla blommor klarade av det jättefint:)

Susanne