16 april 2009

Påskande, vårtecken och england

Påsken är över och vintern också alldeles snart!
Har varit i stugan och kom hem igår. Under tiden har det hänt massor med snön. Nu är det mest snövallar och snöhögar kvar. Därutöver är det bara fläckvis den ligger kvar.
Och.
På vår baksida....men jag är van, och det brukar vara borta till sista april, hur mycket det än varit under vintern:)
I Kvarnsjö är det mer snö kvar än här hemma, men fläckvis var den borta och på de ytorna var vårtecknen var fler. Sångsvanar (i små vakar på sjön), tranor (på åkrarna) , flyttfåglar som hittat hit, tussilago, blåsippor.....synd bara att jag inte har fotobevis..:(

Förkylningen har inte gett med sig än. Är jättesnorig och hostig fortfarande. Speciellt på natten eller om jag anstränger mig, men visst är jag bättre i alla fall:)

Kameran är på vift igen så jag kan inte visa några bilder...Men nu vet jag var i alla fall.

Kameran är med Tobias och Tommy i England, där de är på träningsläger i Colechester(fotboll).
Det var en förlossning att ta sig dit.
5 min innan planet skulle lyfta (Ryanair...vi är inte så förvånade..), ställdes det in!!!! Dimma...
Det blev akut hotellnatt medan de 3 kvarvarande ledarna (bla Tommy) försökte lösa problemet. 2-3 av grabbarna samt några ledare åkte med SAS och var redan framme i England när planet blev inställt för resten...lite snopet blev det för dem som fick inleda träningslägret på egen hand.

Tillslut ordnade Ryanair, som varit otroligt tillmötesgående och engagerade i att lösa allt, fram 3 olika flighter till grabbarna.
Innan dess blev det en heldag i nyköping för hela gänget, som passade på att med hjälp av bla A-laget i Nyköping, ordna träningsytor samt match mot ett lokalt lag!!

Grabbarna var vid gott mod, och när de på kvällen fick höra om de nya resplanerna blev det så här:
1 spelare och 1 ledare fick åka till Västerås och flyga till england därifrån.
9 spelare och 1 ledare fick åka till Riga, Lettland och flyga därifrån till england.
19 spelare (bla Tobbe) och 1 ledare (Tommy) fick flyga till Barcelona innan de fick åka vidare till England!!!
Flygtiderna gav spaniengänget en hel dag av shopping och sightseeng i Barcelona city, så den gruppen var i alla fall väldigt nöjda:)

Natten mot onsdag, ca 3 dagar försenade, var tillslut alla samlade i england och kunde inleda träningsveckan!
Nu har de tränat, matchat och igår hade de en av resans höjdpunkter på schemat. De fick se Champions leuge matchen mellan Arsenal o Villareal. Det var förståss otroligt roligt!!

Idag fortsätter tränandet och matchandet, och nu har även några besökande föräldrar gjort dem sällskap.
Jag och Jonte är väldigt avundsjuka, men har haft besök av grannen A och barnen O och E i stugan några dagar. Det har blitt slalom och god mat och gott att dricka. Så det går verkligen ingen nöd på mig.

Hoppas ni alla haft det lika underbart i påsk. Ska kika in till er en i taget:)

Over and out

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Men hej! Vad roligt att du har kommit hem. Jaså, har Östersemsligan varit hos dig och Jonte, vad kul!
Jag läste om det där med förseningen men de har säkert haft jättekul ändå och nu är de ju framme till slut. Vi kan väl höras?
Jag skrev om dig i mitt förra inlägg hoppas att du inte misstycker.;)

Kram Lisa

Vitt och Blått sa...

Visst är det härligt att snön börjar ge med sig? Vill ha vår!!! Här hemma är allt nästan borta, förutom högen utanför tomten där plogen plogat upp all snö från vägen i vinter. Ha en skön kväll - kram E

alegni sa...

jisses, vilket äventyr för fotbollskillarna!