25 januari 2009

Äsch då! Och klorin som är så bra!

Visar en bild från vårat badrum på övervåningen! Det renoverades under 2003, med ett ljust terracotta och cremefärgat kakel från Höganäs och ljusa terracotta klinker från Villeroy & Boch. Badkaret är gammalt och vi tog bort fronten för att göra det mer lättstädat, och målade underredet i en cremefärgad nyans. Handfat "Happy D" med pelare är från Duravit, Blandare från Zazzeri. Toan har släta sidor och dolt avlopp. Den är från Gustavsberg.

Idag hade jag nog valt annat kakel och klinker, tycker det blev för aprikos..., men är ändå rätt nöjd. Det kunde blitt blått också, som jag tänkte först, och då hade jag nog ångrat mig mer!

Badrummet är fortfarande inte helt färdigt...som så många andra rum i detta radhus...hmpf!
Bla ska vi egentligen ha träfronter på badkarsfötterna...som döljer de fula svarta plastfötterna! Sen fattas det tröskel och dörrlister också! Och spegel ovanför handfatet förståss!

Tycker bilden passar så bra till detta inlägg;)

Just som jag trodde att allt elände med magsjukor var över så blev stackars Tobias magsjuk natten mot idag!

Tommy hade som vanligt (hihi) somnat på soffan nere (tobbe har rummet nere), och kunde sköta all service! Själv sov jag som en prinsessa här uppe, totalt ovetande:)

Och Tobbe som inte ens varit nära mig eller Jonte....Använt annan toalett på en annan våning, andra handdukar, lagat egen mat, Jonte har inte varit alls på nedervåningen förren på fredag kväll då det gått 1,5 dygn och inte då heller var han i kök eller nära Tobbe!

Jag var överhuvudtaget inte ner under torsdagen.....fick allt uppburet till hallen uppe av Tommy:D

På kvällen och på fredag var jag tvungen att gå ner några gånger eftersom Tommy var i Stockholm....

Och jag har varit jätte sparsam på besök i köket samt noga tvättat och spritat händer innan jag rört vid dricka-flaskor och annat vi behövt i köket! Och spritat av tangentbordet efter att jag använt Tobbes dator tex vid ett tillfälle sent på fredagen!! För att inte tala om mängden klorin som gått åt till badrum och golv!

Även telefonen har jag spritat av...men försökt använda den andra bärbara istället! Vi har ju en på varje våning...tyvärr kan vi inte växla mellan dem utan ringer det på den ena, måste vi ta samtalet i just den luren....:(

Och tvättat massor av sängkläder, pyjamaser, kläder och handdukarhar jag gjort! Och duschat flera gånger har vi gjort och tvättat hår och allt efter konstens alla regler!!

Han (Tobbe) har dessutom suttit instängd på sitt rum sen i torsdags.....ätit vitpeppar, druckit cocacola i förebyggande (nåja..det funkar nog inte så bra...hihi...)...samt tvättat och spritat händerna flera gånger i timmen tror jag!!

Där ser man! Det smittar ändå!

Eller troligen är det ju så att han blev smittad redan på onsdag kväll av Jonte. Det kan ju ta 2-3 dygn innan man själv blir sjuk.

Själv var jag dålig i magen natten mot i lördags och halva gårdagen....men inget illamående eller kräk tack o lov...än, ska tilläggas!

Men det var väl väntat att jag skulle drabbas...jag bokstavligen handtorkade ju i Jones spyor på onsdagsnatten och torsdag morgon! Sen skulle ju allt rengöras och tvättas!

Jag låg platt i soffan halva dagen igår, och inte heller då var jag uppe i Tobias, utan höll mig på avstånd! Nu mår jag jättebra dock! Förstår ju att jag smittar än, så vatten, tvål och handspriten är mina bästa vänner just nu:)

Tommy mår prima fortfarande, men kan ju bli sjuk senare!

Få se om Tobbe smittat fotbollskillarna...han både tränade och spelade match på lördagen...då vi trodde det var fritt fram eftersom det gått mer än 48 timmar efter Jontes sista symptom, och Tobbe själv mådde jättebra......Ända tills 23.30 tiden igår kväll när han började må illa och gick och la sig. En timme senare bröt det ut....Men höll inte på så länge som Jontes magsjuka dock!

Nåja.

Det blir en sjukdag för mig imorgon eftersom det inte gått 48 timmar efter MINA sista symptom förren måndag efter lunch.

Sen får vi se...Tobbes 48 timmars frist går ut vid 5-tiden på tisdag morgon, men får nog ändå stanna hemma på tisdagen. För säkerhets skull!!

Undra om JAG behöver det också?...

Får avvakta och se om Tommy blir sjuk kanske?!

Hoppas ni andra mår toppen i alla fall:)

Idag har vi haft operation storstäd av framförallt kök och badrum! Jag tog badrummen och Tommy köket.
En hel klorinflaska har gått åt sen i torsdags, och hela huset har en bestämd doft av badhus..haha!
Jag har klorinat, vimmat och spolat rent både väggar, porslin och golv i badrummen med duschen, så jag vågar påstå att våra badrum är ganska så rena från magsjukebakterier nu.

Dessutom har golvmoppen fått stå och dra i klorin i flera dygn....så den bör varit ren!
Skulle däremot behöva byta moppen nu! Känns ändå lite ofräsch...

Nåja...tobbe är väl smittbärare ett tag till, men han spritar toa, knappar, kranar och handtag efter sig varje besök.....Man kan inte vara nog noga;)
Blir en storstädning av toan nere igen imorgonkväll!
Samt av tobbes rum!

Även vardagsrummet blev dammat och dammsugit. Vår gigantiska ärvda äkta matta är på vädring och skakning, och ska väl bäras in innan natten. Jisses så tung den är!! Och jisses vad damm det var i den du!

Nä nu blir det nog natti natti snart! Ska varva ner med lite te framför TV nyheterna först:)

Over and out

11 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

usch era stakare vad jobbigt. Vad roligt att du och jag bär på samma dröm.
Kram Lotta

Gårdsromantik sa...

Oj vad jobbigt!

Tycker du har ett jättefräscht badrum1

Det där med lister som aldrig kommer upp känner jag igen - nu 17år senare när vi skall sälja huset - kom de upp.

Hoppas du hinner nkjuta av dina.

kram Maud

rosenskära sa...

Tar det ALDRIG slut det här eländet!?

Krya på er allihop, hoppas du orkar läsa lite inredningstidningar...

Kram/Lena

Jessica sa...

Låter som ni haft en jobbig vecka...
Men rent-och-fint har du fått hemma i alla fall :)
Fint badrum!! Lister och annant fix,blir alltid kvar att göra...
Fina bilder på din altan, ser mysigt ut!
Ang. klädsel till utedynorna :jag köpte IKEA´s överkast INDIRA för
99kr som jag håller på att sy nya överdrag av. Inte nåt som håller i flera år, men snyggt blir det (och billigt)!
Hoppas ni blir krya nu allihop!
Kram
Jessica

Anonym sa...

Vad du jobbat där hemma! Själv
äger jag inte ens handsprit. Klorin är dock min bästa vän. Mest till att bleka fläckar på vita kläder. Ett tag använde jag det till toalett och avlopp. Blev lite manisk där ett tag och slutade därför;)

Hoppas du kan jobba imorgon och att mannen klarar sig! Kram kram Annica

Anonym sa...

Hej Gumman


Fy sjutton, hoppas ni kryar på er snart.

Du, jag hittade en par web butiker som jag tänkte tipsa om, tror att de kommer att falla dig i smaken.
http://www.countrystyle.se/
http://www.fridasgard.se/default.asp

Krya på er.

Kram
Marie B

Vitt och Blått sa...

Ojoj, jobbigt värre! Men nu fick du en storstädning gjord! En hel flaska klorin, det var inte illa det! :) Hoppas att det inte blir någon mer sjukdom hos er nu! Ha en bra dag, kram Ewa

Hanna sa...

Huvva! Vilket cirkus ni haft!
hoppas ni mår bättre nu!!

Har för mig att man smittar ett tag innan symptom oxå...kan ha varit då ni smittat varann?

Skönt att det finns fler, som saknar lister :) Här saknas det lite här och var...

Krya på er!
KramHanna

Anonym sa...

Hej!, och tack för senast!! Vad tråkigt med kräksjuka...jag lider med ER. Anton går sin första skoldag i dag efter 12 dygn med feber. Ha det så bra ni kan!!!!

kram Annika

Marie//Tekla Maräng sa...

Men vilken vecka ni har haft det verkar aldrig ta slut på eländet.
Hoppas verkligen att Ni mår bra snart allihopa.
Kram Marie

Sjabbig men chic sa...

Hate to say it! Men vad var det jag sa?! Det räcker inte med sanering det krävs renovering!!

Kram Lisa