29 januari 2009

Önskelista

Lite så här apropå, tänkte jag lägga in en liten önskelista......Om nu någon (läs Tommy), skulle ha problem med att hitta på nått roligt till min 37:e födelsedag på söndag;)
De här 3 vispskålarna från Lisbeth Dahl finns att köpa hos Elsas hem!
Liksom denna från samma ställe, fast nu med handtag:)

Green Gate är något av en favorit! Jag kan säga att det enda jag faktiskt har från Green Gate, är en kökshanduk...! Men det ska det absolut bli ändring på i år!
En saftkanna i detta söta mönster skulle jag bli jätteglad för! Även den kan man hitta hos Elsas hem.
Vi gillar att äta vår frukost i skålar! I stugan har vi inga skålar, utan vanliga djuptallrikar. På nått sätt känns det inte lika gott så...De här söta från Green Gate vill jag gärna ha istället!
Har en idé om att köpa 2 skålar av varje mönster, för att få en salig blandning av alla söta skålar som finns. Så har Barn&Inredning gjort, och det var så smart tycker jag eftersom man inte behöver vela mellan vilket mönster man ska välja:)
Så dessa skålar vill jag också ha 2 var av:) Och av alla andra mönster som Green Gate har på sina skålar!
Även av äggkopparna vill jag ha olika! Men där vill jag ha en av varje mönster. Gärna 8 stycken!
Och söta servetter i blommigt vill jag gärna ha på bordet! Detta mönster matchar kökshanduken, även om den är blå i bottenfärgen...
Sen finns ju 1000 andra vackra saker som jag önskar mig.
Lite dyrare saker.
Som en vit laptop....men det kan jag nog se mig i stjärnorna efter...Eller en renovering av hall, vardagsrum och hela övervåningen...men det kan man ju göra ändå, utan att det blir en födelsedagspresent....:D
Over and out

11 kommentarer:

rosenskära sa...

Önska på du! Det är gratis. Och har man tur så kanske några går i uppfyllelse, annars är det ju faktiskt en njutning bara att drömma...

Stor kram/Lena

Anonym sa...

Detta var en ny trevlig blogg :) Denna ska jag börja följa! Fin liten lista :) Kram

Hemmalycka sa...

Ja tydligare än så kan man väl inte vara :)
Hoppas att han läser din blogg.
Kram Åsa

Erika sa...

Ska nog börja på ett liknande inlägg snart, går ju att spara dem utan att pubilcera för födelsedagen är i novbember.

Stina sa...

Det är bra att du önskar.:-)
De där bakskålarna har jag. Bra till allt möjligt. Bakning, sallad o.s.v.
Kram Stina

Tulipa sa...

Hej!
Önska kan man ju alltid i massor..!
Jag kan knipa lite tips av dig till min födelsedag i februari!
Fast den rosa skålen från Lisbet Dahl har jag och den är så mysig att röra ihop smet i eller servera vaniljsås el dylikt ur!

Kram Mariette

Marie//Tekla Maräng sa...

Klart man ska önska sig saker, hoppas nu att någon läser...
Man blir ju lite lycklig när man ser alla fina mönster:)

Anonym sa...

Smart Susanne! Nu är det väldigt enkelt för Tommy att se vad du önskar dig. Perfekt. Kram A

Lilla huset på prärien sa...

Ja jag tycker också du ska önska på. Jag kunde inte vara mer tydlig med vad jag önskade mig när jag fyllde år men ändå fick jag det inte. Idag åkte jag ut och köpte mig en egen present minsann :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Men du, 37:e födelsedag. Nu måste du ha skrivit fel..... 25:e skulle det väl stå?????? Jag fyller då 25, och vi är ju födda samma år..... *s*

Jättegrattis i förskott.

Kram
Marie

Mamma-Mu sa...

Visst är dom härliga skålarna från Lisbeth Dahl?!
Köpte en till Widénskan i julklapp men den var rosa!
Har i efterhand insett att jag "behöver" några själv... *ler*

Om jag inte hinner imorgon vill jag säga GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!! i förskott!!!!

Kram Mimmi som ser fram emot ett eller annat alkoholintag tillsammans framöver... *ler*