15 januari 2009

La Redoute

Vill så gärna ha lite nya påslakan till stugan. Har bara ett set som jag är riktigt nöjd med, och det är vitt med vitt mönster (medaljonger). Fick det ena setet gratis och det andra för typ 98:- när jag handlade i HM-katalogen för nått år sen..hihi..så kan det vara!.
De set jag har, förutom det setet, är urtvättade och inte så roliga att bädda med.

Kikade runt för lite inspiration, då jag inte riktigt vet vad jag vill ha. Lexington vore drömmen, men inte nått jag kan kosta på just nu! Och stilen är vad jag kanske vill ha till hösten. Nu är det romantik som gäller:)

Nyinkommet på La Redoute.
Fina bäddset som skulle passa i stugan. Blått, beige eller rosa...bara att välja. Toile de jeuy mönster eller gripsholmsrutor är klassiskt och snyggt.
Detta vita med hålsöm tycker jag var jättesött!
Eller varför inte rosor till sommaren! Det är lite Green Gate över det här setet tycker jag!
Överkast i samma serie som påslakan är också fint. Men jag skulle nog använda det som pläd att dra över sig vid tuppluren. Eller bara som extra fint pynt i en korg:)
Nästa inlägg blir lite fint från Ellos..
Over and out

16 kommentarer:

Eddan sa...

Påslakanet och örngottet med samma toile de jouy-mönster som på nedersta bilden köpte jag för ngt år sedan. Är jättenöjd med det, bra och skön kvalitet. Är sugen på överkastet med men skulle nog också använda det mest som en pläd (bäddar sällan med överkast).

Ha det så bra!

Kram från Anette

Min Skattkammare sa...

Men du vad mycket fint!
Är det samma kedja som säljer kläder?
Jag ska verkligen hålla ögonen på skaft!
Du också!! (Min Skattkammare)
Kramisar

faster atta sa...

Jättefina påslakarn.. svårt att välja! Jag tror att jag har samma vita från HM som du, vältvättat men fortfarande vitt... ti-hi...

Anonym sa...

Det vita med hålsömarna är super fint =) Men det skulle inte sambon gilla, han kommer klaga på hålen ;) Men det med rosa rosor på är också super fint. Vart kan jag hitta det? Ha en bra dag Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

FINA! Helst det vita. Fast jag får öja mej med att drömma, jag har gett mig själv köpstopp i år :) Men titta och drömma är ju gratis.

KRAM från Eva

Stina sa...

Jadu. La Redoute...där kan man drunkna i allt som man vill ha.:-) Kram

Erika sa...

Köpte själv lite tyger när jag var i Kinna senast som jag skall sy lakan av. Inte mönstriga och fina som de du hade hittat men skoj att försöka sig på något själv. Nästa gång får det nog bli vita även fast katterna drar in en hel skog i sängen.

annashusidingtuna sa...

Fina sängkläder!

Såg i ditt förra inlägg att du hade fått pandurokatalogen och ditt tips om orden att klistra fast,det passar ju superbra för jag har fått en jättefin träask av sonen i julklpp som han har gjort i slöjden och mödosamt har målat vit för min skull.

Tänkte ha värmeljus i den och sedan ha ngt fint skrivet i typ blyertsgrått, men det kanske bara fanns i svart?
Kram Anna

Sjabbig men chic sa...

Oj, oj, oj den där nedre bilden! Men du vet ju jag och ljusblått just nu.


kram Lisa

Lo sa...

Åh, så härliga bilder. Tycker om allehopa!! om jag hade pengar....
Må så gott!!
Lo

Marie sa...

Jag skulle också behöva köpa lite nya sängkläder, gillade verkligen det vita med hålsöm.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Vitt och Blått sa...

Påslakanet med hålsöm gav habegär! Det var ursnyggt och så sött! Vi har dubbeltäcke och det är inte så många som säljer de måtten, hittat på Hemtex och IKEA hittills. (Men det är mysigt och fint att bädda med ett stort täcke.) Hade också fått Pandurokatalogen och hittade massor av fina saker... Ha en trevlig helg - kram Ewa

Widénskan sa...

Jag älskade det blå längst ned.. Men när jag gick in på Laredoute så såg jag att de inte sålde det annat än i rött..
Konstigt att de lägger ut bilder på det då..
GRR.. jag som var såå sugen. Men får kanske bli det vita istället,
Kramar
C

Karin Krut sa...

När ska ni till mässan? Jag åker i morgon så om ni är där skulle det vara kul att ses :)
Ha en skön helg
Kram Karin

Annie - Annalunda sa...

Jag bäddar ju gärna med gammalt linne med spetsar men gillade verkligen allt det du visar...speciellt bild 1 och 2... underbara rosor...absolut Green gate touch...
Alltid roligt med nya lakan!!!

Stor kram Annie

Hem och Lycka sa...

Underbara sängkläder! Jag är i samma sits, behöver också eg lite mer nya sängkläder men maken tycker inte att det behöver prioriteras ;-)

kram