11 december 2008

Krax

Jonte är dunderförkyld...igen...idag bröt det ut ordentligt med snor, hosta, rinn i ögonen och feber. Jag muntrade upp med lite chokladbollar till fikat efter lunch.
Det var mycket uppskattat. Även senare av storebror..hihi!
Och OK..av mamma med...;)
Annars har det skrivits lite i läxboken, byggts med lego, och bara vilat lite i mammas famn.

Jag hoppas bara att den går över snart, denna förkylning. Det är ju bara nästa vecka kvar på skolan sen är det lov!
Vore skoj också att han höll sig frisk över julavslutningen som blir disco i år:)
Och jag har definitivt inte tid att bli sjuk igen. Har det mesta klart. Klapparna och så...men nästan all bakning och fix med maten kvar! Och det vill jag ju inte hoppa över!
Det är ju minst lika kul som att fixa med paketen och pyntet:)

I helgen blir det lite blandat. Stugan för att pynta klart, men också massa snöskottning anar jag! Det har snöat kopiösa mängder, och jag hoppas kunna utnyttja lite dagsljus till fina natur foton!
Förhoppningsvis kan även Jonte få kika ut en stund för lite frisk luft.

Kameran var förresten visst i Tommys jackficka..så nu är den återfunnen!

Den här drivvedsplankan med tomtedekor har hängt med mig och Tommy sen vår andra jul ihop! Tobias var nyfödd, och vi fick den av min mamma i julklapp!
Alltid med, och kommer aldrig att gömmas undan. Älskade den då...tyckte så där om den under några år..och nu älskar jag den igen:)
Här mellan fönstret och tallrikshyllan i stugan får den numer sitta!
Underbar tycker jag! Och tänk vad mycket snyggare den är i år när väggen är vit!:)

Over and out

1 kommentar:

SusSw sa...

Krya på er och trevlig helg!
Kram/Susanne