04 november 2008

Hembesök!

Ikväll var jag till min väninna, som har nystartade bloggen Sjabbig men chic, och drack kaffe. Jag tog med kameran och tänkte fota en del till min väninnas skräck...hon hann liksom inte styla som hon ville;) Men det var så fint ändå!
De byggde sitt hus nära storsjön, för 2-3 år sen. Nu glömde jag fråga, men tror att det var Trivselhus som byggde efter familjens egna ritning.

Gissa om jag blev besviken när nästan alla foton var antingen för suddiga, för mörka eller för ljusa....suck! Ska åka dit dagtid framöver och ta lite mer kort. Då blir det mer detaljbilder också. Nu är det mest vyer!

Visar ändå upp huset som jag tycker är sååååå vackert!!
Här är framsidan. Suddig bild...men man ser på ett ungefär....Dubbeldörrarna och de stora fönstren tycker jag är bäst med hela exteriören! Den snygga fasaden är stående lockpanel (rätta mig om jag har fel...) som de gjorde den förr. med smala locklister...(det har säkert ett namn...).
Köket är enormt stort och har stommar och luckor från IKEA. Väggarna har en mild vacker ljusgrön färg på pärlsponten, och vissa väggar är målade vita släta.
Här ser man mer av köket. Lite mörk bild, men ändå så ser man hur fint det är! Dubbel porslinsho från IKEA. Dörren till höger på bild går till det stora skafferiet.
Köksö, sittbänk och skafferi! 3 drömmar till mitt eget kök!
Stora vitrinskåp för både fin och vardagsporslinet!
Från köket ser man ut över matplats och hall.
Äkta mattan ropades in för några hundra på den auktion vi besökte tillsammans i somras! Stolarna är avegods.
Mera sittbänk!
I ett hörn av vardagsrummet som ligger i fil med hall och matplats har familjen dolt sina fula högtalare med en vacker skärmvägg! Väldigt snygg och otroligt smart! Bordet har min väninna köpt på auktion och målat vitt. Även den gamla kontorsstolen är inropad på auktion.
Ännu en suddig bild! Jag måste ta nya i dagsljus!
Det snygga soffbordet är senaste auktionsfyndet! Hon har skrapat bort den gamla slitna färgen och betsat med en vacker brun vaxolja! Blev jättefint!
I väntan på en ny tv får en underdel till ett vitrinskåp tjänstgöra som tvbänk! Inte alls så dumt om jag får säga nått! De fina fattigmanssilverstakarna på bordet är köpt på COOP.
Detta är det första man ser när man kommer in i huset! Rakt fram i den gigantiska hallen går trappan till övervåningen! En vacker kamin i järn stoltserar som ett vackert stilleben. Under trappan finns ett praktiskt förråd.
Dotterns rum är rosa och brunt! En riktig tjejdröm!! För mig som älskar rosa är det fantastiskt!
I tvrummet på övervåningen finns en stor härlig soffa som rymmer hela familjen! Härlig att softa i:)
Jag tog många fler bilder. Bla på sovrum och badrum, men de blev alldeles för mörka eller suddiga!
Kika in på bloggen Sjabbig men chic, så kommer hon säkert visa fler bilder från deras hem:)
Over and out

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du
jag har faktiskt redan varit där, men hon har ju inte visat några bilder alls, nästan, kul att du gör det! Tack för det!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen så roligt att du kikade in till mig.Åh wow vilket hus du visar man blir ju inte lite sugen att bygga ett nytt hus. Men dom gamla har ju det extra.
Ha en fortsatt mysig vecka.
Kramis Tess

Lallis - liv och leverne sa...

Wow, så otroligt fint:)
Kram Lallis

Tulipa sa...

Vilket stort fantastiskt kök!
Suck!
Gillar också vikskärmen!
Kramar Tulipa

Zizzi sa...

Hennes hem behövs absolut inte "stylas"! Det är ju hur fint som helst! Ska in och kika på hennes blogg.
Kram cissi

♥ Fyra årstider sa...

Jösses vilket vackert hus.
Kram Lotta

r e b e c k a sa...

Åh, vad vackert! Man blir ju inte lite avundsjuk... och så städat din kompis har det hemma, bara det är imponerande! :)

Mamma-Mu sa...

Men guuud vilket hus... Tycker dock att jag känner igen det... Hmm... Är det huset nere vid oss??? Förbi oss rättare sagt???
Nyfiken till tusen!
Skulle lätt kunna flytta in där idag!!!

Måste kolla in bloggen...

Kram på dej!!!!
/Mimmi

Lo sa...

Hej.
Wow jag gillar verkligen köket hon har. Nu fick jag en massa inspiration och ideér. Tackar.

Mvh/Lo

Sara Mårtensson sa...

Vilket underbart hus!! Vill ha!! Och köket tar jag gärna med på köpet.. vilken dröm!!

Kram