02 oktober 2008

Wants & Needs! Lektion 1

Läste härom dagen på Living Like Linda, om det amerikanska uttrycket Wants & Needs..

"A need is something that you have to have. A want is something you would like to have. Sometimes needs and wants overlap. Sometimes they don´t. "

I lektion 1 ska vi lära oss hur man som shop-a-holic tänker i ämnet;)
Dr Martins från Have2Have. Ett klart Wants! Snygga som attan men kanske inte allt för praktiska....Men what the heck! Varför ska allt vara så praktiskt jämt? Därmed blir detta också ett Needs:)
Gore-Tex kängor från Have2Have. Ett Needs! Det är sådana skor som behövs här uppe! Dessa är snygga också, så dessa går lätt under köpes absolut:)

Denna har ni sett förr! Kitchen Aid från Bagaren och Kocken.
Man skulle kunna tro Wants här, men för mig är det definitivt också ett Needs!! Kanske ska hota med att det inte blir nått julbak förren denna står på köksbänken...!;)


Ett sagolikt galet vackert kors i trä från Alvas hus!! Ett wants!! Ja, dra mig motsols över en kratta vad jag vill (want) ha detta:)!! Och när man absolut vill ha något så borde det rimligtvis vara ett Needs? Rätta mig om jag har fel;)
Lektion 2 kommer inom kort!
Over and out

4 kommentarer:

Vecka - Vecka sa...

Visst har man sina needs och wants.. Ofta är bara needs lite tråkiga..

Fina saker du need och want!

Kram,Lotta

Villa Hemma sa...

Haha, helt klart. Kitchen Aid´en har jag.... jag kryssar för de andra sakerna istället :D

- Jenny

Linda -Galleri Palla sa...

Hihihi, du har helt klart rätt! ;)

Gårdsromantik sa...

Det där kordet är ett absolutt behov hos mig! Det är säkert mycket praktiskt och användbart på många sätt och vis...helt säkert!

Kram Maud