09 oktober 2008

Te klubb

Bild: Brunkullan (foto: Tina Stafrén)

På jobbet har Annica och Lisen fått en brilliant idé, och startat en liten inofficiell te-klubb!
Jag hakade snabbt på förståss!!:)

Vi ska köpa och ha lite olika smaskiga lösvikts teer inne hos oss i växeln, som kontrast till de inte fullt så goda teer jobbet köper in...
Inget fel på Lipton, de har flera goda teer de också, men de goda smakerna tar ju slut så snabbt..och då står man där utan...med drivor av de inte fullt så populära teerna kvar i lådan.....

Först ut att prova var Brunkullan Rött te Lime Honeybush!!
Ett supergott te! Tror jag har en ny favvo där! Har druckit massor av koppar sen det köptes!

Bild:Kobbs
Idag köpte vi KOBBS Lust & Fägring!
Lust & Fägring är ett svart te med passionsfrukt, mango, cream och caramel.
Det var också jättesmaskigt, och kan säkert bli en bubblare!!

Nästa gång blir det ett Grönt te som ska testas! Och jag kommer nog skriva lite grann om dem också!

Over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk, jag är en riktig te-galning, men jag dricker bara (eller helst bara) Earl Grey. Gärna Kobbs Earl Grey. Flera liter om dagen om jag är hemma och har fri tillgång:)

Anonym sa...

Vi kan så bra! Jag ser fram emot en härlig tevinter. Förgyller dagen.