17 oktober 2008

Nytt perspektiv

Jag blev visad en enormt inspirerande blogg idag av Annica.
Om en ung vimmelmamma som genom ett trollslag får hela sitt liv upp och nedvänt. Hon drabbas av tjocktarmscancer!

Har läst vartenda inlägg hon gjort sen starten, långt innan hon fick sin diagnos i maj i år. Att följa henne från att vara en mamma med framtidstro och toppen karriär till diagnos och vidare till idag, när hon genomgår cellgiftsbehandling och nyligen fått veta att hon har metastaser på levern får en att se livet från flera perspektiv!
Hon fortsätter leva sitt liv. Hon jobbar, är mamma och maka och försöker se positivt på framtiden! Den styrka hon har är enorm och jag beundrar henne mycket för det!

Bloggen berör mig verkligen, och jag tycker att alla borde läsa hennes fantastiska historia!
Och skänk ett bidrag om ni vill!

Over and out

2 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Ja, jag har skänkt en slant och läst hennes blogg. Fy vilken hemsk sjukdom.. kram

Anonym sa...

Om det finns ngt positivt med hennes hemska sjukdom så är det att man själv får sig en tankeställare. Vad som egentligen är viktigt..