14 september 2008

Varför går helgen så fort?

Vi klippte ju häcken som jag berättade igår. Den ser inte mycket ut för världen längre måste jag säga, men det är ju höst och löven ska ju ändå trilla av...Nästa vår hoppas jag att den blir så där fin igen:)
Passade på att sätta lite ljung även på altanen. I den höga krukan står höga trollpil-kvistar som sett bättre dagar. Ska ersättas med en stor bollkryss, eller en tuja kanske? Alternativt en sådan där fusk buxbomboll med elslingor! Vi har en sån i stugan och den lyser så fint!
Å andra sidan täcks dessa krukor av snö vintertid...
Men jag kan ju alltid flytta bollen in under altantaket när snön börjar falla ner:)
Lite rönnbärskvist tänkte jag plocka, men det får bli en annan dag.
En av klematiserna blommar ännu. Börjar se lite höstsliten ut, men är rätt fin fortfarande!
Till sist plockade jag och Tobbe av det som inte trillat av sig själv, från svartvinbärsbusken. Det blev 3,5 flaskor saft av det hela. Tyvärr hade jag inte några finare flaskor än dessa......och inte orkade jag pilla av etiketterna heller, så det får vara som det är.
Ev. så köper jag några finare om jag kommer åt dem och slår över saften på, men å andra sidan smakar den väl lika trots ful-flaskor..hihi
Tobbes match igårkväll vann de med 1-0. Idag söndag blev det returmatch mot samma lag (kubikenborg) och förlorade denna gång med 1-3.....Tänk hur det kan bli;)
Over and out

Inga kommentarer: