06 juli 2008

Försommar fynd

Under våren har jag köpt en del på loppis här i stan. Har inte visat det förr, för jag tänkte att sakerna skulle komma på sin rätta plats först.
Nu dröjer det lite innan jag hittat rätt plats i stugan, och jag kunde inte hålla mig längre.

Först hittade jag denna vackra borste i nysilver (?). OO 1909, står det graverat. Undrar om det är en komfirmationspresent, födelsedagspresent eller kanske en morgongåva?
Visst är det roligt att fundera kring sina fynd!
Två underbara vävda kökshanddukar i en ljuv blekrosa nyans, en bit spets och 3 örngott med spets och 1 med monogram och brodyr i ärggrönt.
Även en blå avlång duk med vit kantspets, och ett litet vitt barnförkläde med midjeknyt och liten dekorationsspets.
Fynden är gjorda på olika loppisar vid olika tillfällen under vår och försommar. Sammanlagt har fynden kostat 72:-!!
Närbild på ena örnkottets virkade spets.
Hoppas sommaren bjuder på fler trevliga loppisfynd!
Over and out

Inga kommentarer: