22 maj 2008

Alanya! Here I come!

Bild: Detur Visar bild från "vårt" hotell mot havet..:)
Bild: http://www.wunderground.com/ En del av stranden en bit bort.
Nu är det klart (även om jag inte tror det förren vi landat...). Jag och Jonathan åker till Turkiet med min väninna och hennes barn (varav en är bästis med Jonte) :)
Visst skulle jag helst vilja ha med Tommy och Tobias också, men nu får det bli så denna gången. De åker mest troligt till England i vinter, så då får jag och Jonte detta istället.
Vi ska bo på ett All inclucive hotell vid en fin sandstrand som heter KleopatraBeach, en fin sandstrand i Alanya. Min väninna har varit där förrut även om det är nästan 10 år sedan.
Stranden vi ska bo på ska vara en av de bättre för barn. Det är inte långgrunt, men ändå relativt barnvänligt. Annars får det bli poolområdet istället. Tror inte det spelar någon roll för dem ändå. Bara de får glass och bada:)
Barnen har aldrig rest utomlands förrut, så det ska bli så kul!
Jag själv har inte varit utomlands (definieras som bad och solsemster) sen 1993 (usa,mexico)...ja, och London -94..men det räknas inte som sol och bad semester...inte heller norge och danmark som jag också varit i sen dess..hihi!
Oj så jag längtar!
Vi åker redan nu i Juni..så det blev lite av en sista minuten. Inget pass har vi heller, så det måste ju fixas snarast.
Och jag som inte knappt har kollat igenom sommaroutfiten...vet att jag behöver shorts...Får kolla allt sånt och komplettera med det som behövs.
Känns helt otroligt att JAG ska få åka iväg....Lycka:)
Over and out

7 kommentarer:

Anonym sa...

hej, va kul att ni ska åka iväg, låter som du behöver de :)
ja ska själv åka till alanya snart o stanna över hela sommaren.. ska bli så skönt.
ja rekomenderar starkt båtturer o andra uflykter man kan göra där till bra priser.
du kan gärna kontakta mig om ni är intresserade då ja kommer jobba med det i alanya :)

Anonym sa...

Men åh så skoj!!!! Jag är bara liiite avundsjuk då;-)

Anonym sa...

Härligt - jag har precis bokat en resa till Mallis :D

Zizzi sa...

Härligt att få åka iväg till solen! Jag har en tävling på min blogg, titta gärna in.
Kram cissi

sabina sa...

Oj, va kul! Nu blev jag lite avis... ;)

Anonym sa...

Hej S!! Messa mig exakt datum, vi har kollat på en sista minuten i dag till Alanya!!!! Tänk om vi ses där!!!!!! Kram Annika F

Brunkullan sa...

Allihopa: Visst låter det härligt! Jag längtar så. Det får bli hur det vill. Jag är bara så glad över att få komma iväg:)

Annika: Då ses vi kanske på er näst sista dag då? Hoppas, hoppas:)

Susanne