20 april 2008

20 år

I fredags hade i vårt 20-årsjubileeum sen vi gick ut 9:an!
Jisses så kul det var!
Träffade massor av folk man inte sett på evigheter. Även från gymnasietiden, grannar, ungarnas kompisars föräldrar, ungarnas gudföräldrar och några ytligt bekanta också såklart, eftersom det var klasser från samtliga skolor i hela Östersunds- och krokoms kommun som var bjudna till festen.
Det visade sig att många sysslade med ungefär vad man hade förväntat sig. Det finns bla ekonomer, textildesigners, ordförande i riksidrottsstyrelsen, personalvetare, lärare, byggare, 2 präster, säljare, egenföretagare, glasblåserska och så växeltelefonist (vem kan deeeet va?). En salig blandning alltså precis som det ska vara:)
Och de allra flesta var sig precis lik. Några lite tunnhårigare och gråare, men inte sååå förändrade som man skulle kunna tänkt sig. Fast vadå! Vi är ju inte ens 40 år än...;)

Först träffades alla klasser på olika pubar här i stan. Vi var drygt hälften från vår klass, så det var ju rätt bra!
Efter någon timma fortsatte festen på Folkan, med middag disco och dans.
Det var år sen jag hade så skoj! Kom hem strax före 4 på morgonen....

Och jag längtar redan till 30 års jubileet:)

Over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul! Jag saknar inte min högstadieklass men däremot gymnasieklassen. Det var en rolig tid!

Maria sa...

SKulle vara roligt att träffa endel gamla klasskamrater...men undrar om det blir någongång, Någon måste ju dra igång det (inte jag...=)

Gårdsromantik sa...

Har tyvärr inte varit med om det ännu - men maken har!
Han njöt varje sekund - det var som om de aldrig hade slutat 9:an!

Kram Maud