02 mars 2008

Vårlikt?

På många bloggar från vår södra landsände kommer inlägg efter inlägg på krokusar, snödroppar och allehanda andra våriga ting.....

Jag tänkte i går och idag att jag också skulle ta lite våriga bilder och lägga in.
Som den här på Jonte utanför vår stuga. Som synes så hade vi plusgrader och han kunde knäppa upp overallen lite i halsen. Det är så skönt så här på våren.....
Att takdroppet mer handlar om hur många ton snö som ramlar ner än hur många vattendroppar som drippetidroppar är väl petitesser så här i mars månad?
Snöhögen krymper sakta....men dock säkert;) Förstora bilden så ser ni Jonte där uppe på toppen av isberget!
Å, TITTA......! GRÄS:-D
Ja så har jag då visat er helgens vårväder från Jämtland. Det är så man riktigt kan känna doften från nyklippt gräs;)
Mooooouhaaaahahaaaaaaa;)
Over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad jag önskar att jag också hade fått se så mycket snö i vinter. Det känns som de riktiga vintrarna blir färre och färre. Fast just nu vill jag inte ha mer snö men vad hade hänt när jag drog isär gardinerna imorse? Jo, hela landskapet utanför var täckt av ett tunnt täcke av snö...
Men vilken lycka att få ha en riktig vinter. :-)

Anonym sa...

Håller med. Vår? Nu? Jag föredrar våran riktiga vinter. Nu är absolut finaste tiden. Som idag. Solsken och några minusgrader. Lovely.

Har du kollat in nya meandi kollektionen? Mycket retro. Varm korv och husvagnar! Är du sugen på ett party så ska min kompis Karin ha en visning i april. Häng gärna på!