11 mars 2008

Bättre

Jonte är bättre idag. Nästan feberfri men fortfarande rejält hostig. Lite mindre slemmig, men fortfarande för hostig för att gå till skolan. Blir hemma åtminstone en eller två dagar till.

Var till doktorn igår, som inte trodde på lunginflammation, vilket var skönt att höra. Sänkan visade att det förmodligen bara är ett virus, men han skickade ändå prover till lap på mykoplasma.
Det KAN ju vara det, även om han inte trodde det.

Eftersom Jonte har en infektionsutlöst astma i grunden så sitter ju hostan länge. Och när han får en ny infektion hela tiden så går det ju liksom aldrig över!
Men snart är sommaren här, och då brukar han ju vara frisk:)

Kör på högsta dos på medicinerna sen någon vecka nu och vi får hoppas att han slipper nya förkylningar nu innan påsk ialla fall.....

Igår skulle ju prov tas. I armen. Illvrål och störtgråt såklart från grabben när han insåg vad som skulle ske. Han skulle INTE ta nått prov innan han var död, sa han;)

Det är klart. Sist han tog prov i armen var han ju under två år, så han minns inte det riktigt tror jag och gjorde det värre än det var!

Men när Emla salvan verkat och jag höll honom hårt, hade mutat med star wars lego och valfri middag, så tog han prov tillslut och insåg att det inte var så farligt. Liiiiiite ont gjorde det, men det gick bra ändå!!

Direkt efter for vi på Barnens Hus och blev 500:- fattigare......Hoppas att det inte behövs någon muta nästa gång. Jag sa det också till Jonte för säkerhets skull, att nästa gång får han inget annat än den lilla leksak som sköterskorna ger...
Den valfria middagen blev Donken.....
Ja vad gör man inte som curlingförälder...:D

Over and out

10 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att han inte gillar att ta sprutor, det är ju inte så kul... men vilken TUR att han gick med på det till sist med muta ;). Skönt att det inte var värre än vad det var!

Ha en fortatt trevlig tisdag!
Kram Hanna

Karin i Villa Grå sa...

Stackars liten! Jobbigt att vara sjuk och behöva bli stucken :-(

Helt rätt att vara curlingförälder i det läget, för vad är alternativet? Tvång och fasthållning? *ryser* Nä, du gjorde helt rätt som mutade i det läget, det hade jag också gjort!

Kram!

Karin

Brunkullan sa...

Nej, vi började med fasthållning och tama böner..men insåg tillslut att sånt vinner inget förtroende.
En stunds kramar, emla och mutor gjorde ju susen istället;)
Men han vill ÄNDÅ inte göra det igen säger han....

Susanne

Gunnar Deckare sa...

Hej
Det låter jobbigt.Vår dotter hade nåt liknande som liten men det har försvunnit i det närmaste nu när hon är vuxen.
Hoppas det går mot det bättre!

Karolina sa...

Hej! tack för din söta kommentar! Det värmer! En fråga..Kikade in bladn dina smycken och hittade ett jag föll för totalt. Tyvärr var det sålt. Kan du ändå tillverka ett? Det är nog det vackraste smycke jag sett, måste bara ha det!!

hade varit gulligt om du vill svara på min blogg.
Stor kram till dig
/ Fröken Fägring

Anonym sa...

Tur att det gick bra tillslut med provet. Och det är tillåtet med mutor. Han var ju så dukig. Jag är själv väldigt stickrädd. Pinsamt rädd. Brukar få ligga ner. Så jag vet hur det är.

Hoppas han snart är pigg och redo för skolan igen! Jobbigt med segdragna virus. Tack för dina uppmuntrande kommentarer på min blogg! Och då pratar jag inte om Carola-inlägget;-) Kram Annica

Jes/Vita villa vila sa...

Stackars liten prins! Men vad skönt att han är bättre i alla fall...

Tack för dina alltid så rara ord hos mig ♥

Kram Jes

lottens vita och gröna sa...

oh stackars liten, så nödvändigt men hur ska man förstå det, det är härligt attt vara en medveten curlingförälder! vilken tulpan uppsättning, nedan, helt underbar! måbrakram lotten

MOONLOVER´S sa...

Tack för din kommentar,Nä det är ju super jobbigt, men tiden läker alla sår!! Ha en fortsatt bra vecka. Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God Kvällsingen!!!

tack för grattning o jag lovar detblir mer tävlingar!!!!

Men så trist han är dålig!!

Donken...kan det möjligtsvis vara Mc donalds!!!???

Alla barns favvo!! (utom min lillsessas då)

Ja kärt barn har många namn...här är det Mccan...eller Ågordsrondellen(pga läget!)

Maken kallar det för Mc Äckel...vet inte varför..alltid han som vill dra dit!!

Ja du...curling förälder....bara förnamnet...men vad gör man inte för kidzen!!!
Ha en go kväll!!
~~♥ Mille Mamman ♥~~