19 februari 2008

Det ger sig aldrig

Är hemma och vabbar igen. Jonte är förkyld.
För sjuk för skolan och för frisk för att vara hemma egentligen.

Igår hade han feber som steg under dagen och sjönk till kvällen.
I morse hade han inte så hög feber, men nu är han mer snorig istället....Jag blir tokig.

Känns så fel att vara hemma med en unge som är relativt pigg och orkar sitta och spela tv-spel och prata nonstop! Men det skulle kännas tokigt att lämna en lätt febrig (38.2-38.4.....örontempen är inte så precis direkt.....rektaltemp visar 38.6....) pojke på skolan också...suck!

Men vi blir hemma imorgon också. Så. Snart måste jag väl börja göra nått....som att städa tex!

Over and out

2 kommentarer:

Tidsmästarinnan sa...

jag vet precis... vi har haft en riktig bacillbomb där jag bor, massor av ungar hemma från dagis, tjugo av trettio barn! Men det verkar ha vänt nu iallafall.
Många kramar och hoppas Jonte kryar på sig snabbt!
(städningen kan väl vänta lite till tycker jag!)
Kram
S.

Anonym sa...

Se det som bloggtid;-) Hoppas han kryar på sig snart!