10 januari 2008

Kungliga Hufvudstaden




Bilder från SysterLycklig

Äntligen har jag fått tummen ur och beställt flygbiljetter för att kunna hälsa på min kusin och hans familj i Stockholm. Vi har pratat om det i nästan ett år, det var då de flyttade ner.

I jul när vi sågs sa vi att det måste bli i januari annars drar det ut på tiden igen.
Så nästa helg åker jag:-D. Ett toppen erbjudande från Fly Nordic gör att jag flyger t o r för "bara" 908:-. Tycker det är billigt för att vara ner på 45 minuter istället för en evighet på tåg för nästan samma peng. Hade jag åkt hem på lördagen hade jag bara betalt ca 400:-!!!
Jag åker redan på torsdagen, vilket är dagen INNAN barnbidrag (och nej, jag vill inte höra att de pengarna ska väl ändå gå till barnen.....;-) ) så tjocka plånboken kommer tyvärr inte med ner...
Men jag och A, min kusins sambo ska ändå ägna både torsdag och fredag åt att göra stan. Syster Lycklig ska jag hinna med, och Ambiance.
På systerLycklig vill jag i alla fall köpa glas askarna och örhängsstället på bilderna ovan. Tycker de är så fina!
Jag vill gärna ha fler tips på fina butiker med den lite vita romantiska inredningen. Gärna där man kan göra lite fynd, och komma billigt undan. Kommer också besöka de vanliga butikerna jag alltid besöker, som Room, Bruka design och Ordning och reda. Men nya roliga butiksförslag tar jag gärna emot.
A kommer säkert ha flera roliga tips hon också, som känner stan rätt bra. Lite kläder lär vi också kika på skulle jag tro.
Första natten ska A och jag bo på hotell, gå ut och äta och bara koppla av. Och prata, som vi sällan får tillfälle till när barnen är med. Hon är världens gulligaste så vi kommer få jättekul!
På fredag åker vi hem till dem i Haninge, så jag också får träffa min kusin och deras gulliga ungar som är 6 och 4 år. Där blir jag till på söndag. Så vi har hela helgen att kika runt i området där de bor.
Hoppas också att min lillebror har några timmar ledigt från jobb, så jag kan träffa honom för en fika på stan på torsdag eller fredag:-D
Det var ett tag sen vi sågs också. Nu har han blitt sambo också, och henne har jag inte träffat, så det skulle vara jätteroligt om jag fick träffa henne också!
Ett besök hos dem får bli en annan gång. Kanske när vi ska ner och kika på fotboll i vår!!
Oj vad jag längtar i alla fall!!!
Over and out

4 kommentarer:

LivetHosOssTre sa...

Hej!
Skojj att du är med! Du blev nummer ett:-) Inlägget innan var bara ett svar till mig:)

Jag har länkat till dig nu:) Underbrt fin blogg du har! du kan maila din adress till hireja@hotmail.com så dimper det ner ett paket rätt som det är:)

Maria sa...

Jag ska också till Stockholmo snart. Syster Lycklig står på min besökslista också, jag bara måste ha någon Greengate-pryl...

Anonym sa...

Bra att det blir gjort äntligen. Ni kommer ha kul det tror jag det. Du får hälsa så gott från mig också. Örhängsställen blev jag också sugen på nu när jag har så många :) Undrar om dom finns här hos mig?? Och resten av familjen drar dom till stugan? Vi hörs Kramar svägerskan från ett ymningt snöfall :(

Anonym sa...

Kan du ta mig som handbagage?! Vill också ner NU! Kram