09 december 2007

Julens belysning

I hallen uppe står en rispappersstjärna från IKEA. Köpte för ca 5 år sedan. Har haft två, men den ena gick sönder förra året....
På köksbänken har jag en dålig, men rätt snygg, kopia på Elflugan. Lyser upp fint och ger ett mycket mysigare sken än andra lampor jag har i köket.

I köksfönstret hänger ett ljushjärta som jag köpte för ett par år sedan på IKEA.


Ny för året är stjärnan i textil från Hemtex! Tomten och ängeln har hängt med många år, och jag minns inte var jag köpt Tomten. Ängeln är en gåva.

Jonte har en ljusstjärna i plexiglas på sitt rum.

Och en elljusstake från Rusta står i Tobbes fönster.

I vårt sovrum hänger en vit plåtstjärna som vi haft i massor av år. Tror det var bland de första julgrejorna vi köpte när vi firade vår första jul ihop jag och Tommy. Har inte hjärta att göra mig av med den trots att den ser rätt trist ut!


Over and out

2 kommentarer:

Granne med Selma sa...

Jösses, så mycket olika julpynt du har! Riktigt läckert att plocka fram allt kan jag förstå :-) Fast visst blir det konstigt när julen är över och det ska BORT!?
Själv brukar jag köpa EN ny julsak varje år...kanske inte så mycket traditionellt som tomtar, men gärna en fin kruka eller en ljusslinga. Liksom du gillar jag att lysa upp lite (eller mycket :-)
Kram

Anonym sa...

Fint hemma som alltid! Kram Annica