04 december 2007

IKEA

Bild: IKEA


Oj vad tiden springer iväg!! Det är inte klokt så fort vi går mot jul.
Pyntat fick jag i helgen. Ingen gran blev klädd, men det blir nog så nästa måndag istället:-)
Kort har tagits dock, så jag ska försöka hinna lägga in lite grann under veckan för att visa er!


På söndagen stod vi på julskyltningen inne i stan och sålde kakor, mjukakakor, polkagrisstänger, glögg och mycket mer. Tobias klass som ska skramla ihop pengar till klasskassan!! Det gick jättebra ialla fall och det är alltid kul!


Igår var jag och två kollegor och en granne till Sundsvall för julshopping. Stora varuhuset besöktes förståss och jag fick litegrann köpt där. Inte så mycket som jag ville till mig själv, men värmeljus förståss, små minijulgranskulor i silverfärg och två fina emaljburkar (Gemak) till stugan är några saker jag köpte!


Sen blev julklappar köpa också. Har några kvar, men inte så många. Birsta köpcenter, där gamla IKEA låg har utökat och fått massor av roliga affärer som inte funnits där tidigare, så det blev en heldag. Åkte 08.00 hemifrån och vi var hemma 22.45....nästan 15 timmar alltså!! Men då är ca 4 timmar restid också.....


Som "pricken över i" så sprang en liten mus (den minsta lilla minimus jag någonsin sett!!) runt fötterna nere vid restaurangerna!! Vi åt klart, medan personalen fångade in den och bar ut den...(hoppas vi!!) , men den asiatiska maten kändes inte riktigt lika god längre......Även om jag inte tror det är någon vana för mössen att springa runt just där...Men storleken fick en att tänka på unge....musunge...som föds i stora mängder......
Uppdat: Tydligen vet tidningen nu också...hihi....http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=690844


Over and out

2 kommentarer:

Maria sa...

Burkarna på bilden från IKEA är så fina. Perfekta till ett lantigt kök.

Monkan sa...

Hörde på radion om att Ikea i Birsta fått besök av små julmöss !
Jag ska åka ner på måndag och beställa kök, hoppas de små liven gått hem tills dess....
Det är verkligen mycket att se och handla där nere nu, mycket kul !!!
Ha en fin dag
Monika