05 augusti 2007

Tallrikshylla

Min mormor och morfar hade en tallrikshylla i sitt kök. På bilder har jag sett att den suttit där i evigheter. Den har varit både blå, vit, grön och brun.
Mamma tog hand om den och målade den vit för några år sedan, men nu låg den i hennes förråd...
Jag tog vara på den såklart!!

Vid vår lilla kökshörna i stugan passade den. Det som stör nu är de furufärgade väggarna...men det blir målning där med senare.... Laptopen och vinet...undrar ni kanske..hihi....Nej. Jag kan inte blogga i stugan, men timmen är sen, Jonte sover, Tommy läser och jag sitter och tittar på Narnia-Häxan och lejonet...så kul kan man ha en vanlig fredagkväll:-)
Mitt loppisfynd, cremevita fatet med blå blommor är en av tallrikarna. De vita är delar av vardagsporslinet vi äter på

Tanken är att det ska vara blåvitt porslin i hyllan. Men väggen är så tråkig och mörk, så just nu gör sig de vita bättre....Den cremevita lilla tallriken är ett fynd för 10:- på tygaffären i Svenstavik.
Over and out

Inga kommentarer: