19 augusti 2007

Stughelg

Äntligen har jag fått tummen ur och börjat måla furupanelen och taket i sovrummet!!
Stod länge i färgaffären och valde mellan vitt, vitt på ett annat sätt eller stockholmsvitt..:-o
Tillslut blev det ändå stockholmsvitt! Den blev lite varmare och jag vill gärna ha det i sovrummet.
Till storstugan och hallen väljer jag nog vitt. Riktigt vitt!

Jag valde en mattare ton nu än på möblerna, som har matthet 20. Denna gång matthet 7.
Tyvärr tog färgen slut, men ska fortsätta nästa helg. Ska försöka få inte lite kort som smakprov för er imorgon, så ni ser hur fantastiskt annorlunda det blir med vitt!!!

Allt blir fint i vitt har jag insett!! Men jag tror att jag ska ha lite rökgrått ändå runt fönster och dörr. Och även golvet kommer bli grått såsmåningom......

Over and out

Inga kommentarer: