07 augusti 2007

Klarar mig inte utan!!

Vår vattenkokare började krångla...stängde inte av sig och riskerade att stå och koka torrt och så. Att den gamla hade ca 10 år på nacken och var både ful och halvtrasig gjorde ju valet lätt!
Det blev en ny!!!

Alla som följt min blogg en stund vet att jag vill ha en ny kaffebryggare, Posche by Siemens....och att jag dessutom blitt lovad en (trots att de kostar nästan 2000:-).
Men då den matchande vattenkokaren kostar nästan 1500:- så blev det intet av det!! Någonstans inser även jag att man inte betalar så mycket för en kokare.........Inte vi ialla fall.....

Så. Det blev till att tänka om.
Jag har länge spanat på denna vattenkokare från OBH Nordica. Den är stilren och passar den stil jag eftersträvar hemma i vårt radhus (Herregud så skadad man är när till o med sådana produkter "ska passa in".....hihi...).
Den finns ju i Pearl, rostfri och chilli röd.
Jag valde trots att jag har annat i köket i rostfritt, den som heter Pearl. Den är vit och ser ut som en pärla i färgen. Ni vet de vanliga, som finns i snäckor:-)


Med ny kokare måste vi naturligtvis..hihi...byta ut bryggaren också! Den gamla var till vårt försvar ca 15 år gammal och bryggde INTE gott kaffe längre trots avkalkning rätt nyligen...
Kaffebryggaren som hör till i serien föll dock inte riktigt i smaken. Den är FÖR kantig och stram. Istället blev det denna som också är i färgen Pearl från OBH Nordica:
Mycket snyggare tycker jag!
Ingen porsche i köket, men jag är super nöjd ändå:-) Och priset? Dyrt! Men mer än hälften så billigare än att köpa porsche.....
Bryggaren gick loss på 999:- och kokaren 599:-....
Over and out

Inga kommentarer: