05 juli 2007

Knockad!

Bild: Brunkullan med Mosipperötter
Föreställer "Henry Martin" en Rosa rugosa med hiskeligt vassa taggar...........

Igår fick Jonte in en prakt tackling på mig.....
Jag stod i godan ro med rumpan i vädret och noppade bort vissna blommor i en kruka på entrén. Jonte var sur för att han inte fick vara ute längre då vi skulle iväg på grillfesten.

Rätt vad det var får jag en springandes Jonte med huvudet före rakt in i sidan. Jag fastnar såklart med toffeln i en stenplatta som står upp och kan inte parera balansen utan driver rakt in i ...........ROSENBUSKEN!!!!!!!!

Upp som en raket av smärtan, med taggar i hela armen, huvudet, och handen.
Arg som ett bi kutar jag in och jagar Jonte som först stod och gapade över det faktum att han snart 6 år och 20 kilo lätt..kunde fälla mig...hm.....35 år och ...ja, låt oss säga....många kilo.....

Jagar in honom och får fatt honom och visar ilsket alla taggar och blodet som rinner lite lätt från armbågen..och tar av honom kläderna och skickar pyjamasen i famnen på honom och säger att han kan sätta på sig den och gå och lägga sig...utan grillfest...Men såklart. Det är ju inte hans fel att jag har dålig balans så vi blir sams igen, skrattar åt eländet och det faktum att han var så stark att jag for omkull. Medan vi plockar taggar pratar vi om att man inte får knuffas. Det vet han ju så väl, och han får naturligtvis följa med och grilla:-)

Så här efteråt är det ju en jättekul historia, och det blev en komisk sak av det!
Men attans vad rosor har många taggar!!

Alldeles nyss plockade jag bort ännu en envis liten skit tagg på axeln, som inte velat komma ut förren idag.
Det ser för övrigt ut som om min vänstra underarm varit i kattslagsmål................

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha... jag dööör! Skadeglad förstås men kan man vara annat en sån här gång?
Hihi