18 juni 2007

Vänner

Idag har jag och Jonathan varit till stan och fikat med en kompis till mig, Kristina, och hennes döttrar, Eira 4,5 år och Saga 2,5 år.
Det är inte så ofta vi ses, men det är lika roligt varje gång:-)

Vi har umgåtts regelbundet (även Anneli och Anna-Lena var med i gänget) sedan hon kom till vår klass i 6:an.
Ibland kan jag undra vilka av kompisarna från klassen Tobias fortfarande umgås med som vuxen, när han fått familj. Många hoppas jag, för det är ju så kul att prata gamla minnen!

Väl hemma igen gjorde jag en västerbottenost paj som skulle frysas till midsommar....men jag kunde inte hålla mig, så vi äter den till middag!! Får göra en ny ikväll eller imorgonkväll...
Receptet är ett jag aldrig gjort den av. Det är ju kul att pröva ett annat sätt att göra samma rätt! Detta recept kommer jag lägga in här när jag vet hur den blev...hihi...

När jag som bäst stod och gjorde pajdegen kom Inger (mamman) och Elias (sonen) och hälsade på (grannar i stugan). De har aldrig varit hit förr så det var jättekul. De är så rara:-)
Såklart får man främmande när man har stökigast och som mest obäddat...men kul ändå!!!

Tobbe är på träning och Jonte hos grannen....
Snart middag dock!

Over and out

Inga kommentarer: