07 juni 2007

Vad tycker ni?

Här på gavlen av vår stuga håller jag på att anlägga en rabatt. Timmerstockarna kommer från en gamal lada. I botten har vi lagt markduk och så ska vi fylla upp med matjord och köpjord.

I rabatten tänkte jag ha gammeldags perenner. Bla riddarsporre, löjtnantshjärta, fänrikshjärta, pion, smörboll, alunrot, jättedaggkåpa, kejsarkronor, dagliljor och någon låg näva....
Humlen växte där sen innan och vi satte upp ståltråden förra helgen för den att klättra upp på.

Men.
Myrorna.....Man ska ju inte ha trä som dekoration runt huset sägs det....suck....hur skulle ni gjort?
Ersatt stockarna med större sten? Ha rabatt utan kant?

Råd...Please:-)

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag sitter och kollar igenom dina äldre inlägg och ser ännu mer foton från stugan. Jag älskar ju timmerstugor och det är så charmigt och hemtrevligt.

Timmerstockarna till din blomrabatt blir kanonbra - det hade jag också valt.

Kram Kram
Carina