12 juni 2007

Loppisfynd!

Här i stan finns en hel del loppisar! En av dem är pingstkyrkans loppis i Torvalla som har öppet bara på lördagar.
Tobbe spelade match på lördag förmiddag och jag passade på alldeles innan att åka förbi en sväng.

Hittade det här söta uppläggningsfatet till sommarens buffér och kakkalas:-) Kostade 20:-

Till Jonte hittade jag en minidockservis för 25:-. Komplett med gräddsnipa, kaffekanna och sockerskål. Tom locken är kvar. 4 tallrikar och koppar också.
Jonte vart glad, men beklagade det faktum att det är en ROSA blomma på......hihi:-)



En söt porslinsask för 10:- till någon vacker ring jag vill få av min kära sambo....:-D

Och en förvaringsburk i pressglas 15 :-. Nödvändigt för oss nu när hästmyrorna vill komma in och kalasa på allt gott i skåpen!


Hoppas på fler fina fynd i sommar! Dessa kostade mig 70:- sammanlagt!!
Over and out


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fult!
Sen tror jag inte heller att det är bra med Humle...hästmyror DRAS TILL HUMLE!!! Så é re!

Brunkullan sa...

Anonym: Haha...rolig du AC...bitch som vanligt;-)

Anonym sa...

Förvarinsburken i pressglas var verkligen fin. Uppläggningsfatet tyckte jag om. Allt som är gammaldags är så fint. Tänk vilka fynd det går att göra.

Brunkullan sa...

Erika: Jag blev jätteförtjust i burken jag med:-) Den ska jag använda till något gott te!

Fatet var så sött att jag inte kunde låta bli!

Susanne