30 juni 2007

Hack i huvé

På sporttjänst lyckades Jonte ramla baklänges in i de små plåthyllorna som skorna står på på skoavdelningen.......ett jack i huvudet förståss och blodet rann.......

Först såg jag mig själv sitta i typ 30 timmar på akuten för att tillslut på ett litet plåster på eländet, men jag lånade istället toalett nyckeln på affären och gick iväg med jonte för att tvätta av och bilda mig en uppfattning av eländet!

Hm...ett jack. Ja. Men tack och lov inte så stort. Efter tvättning och lätt tryck med servett på jacket såg jag att det inte skulle sys ialla fall. Möjligen skulle de trycka dit en klick lim, men knappt det. Det slutde blöda så mycket också så vi lät det vara. Mitt i håret också så inget vanprydande ärr...ja...eventuellt blir det ett ärr om han ska vara helsnaggad i framtiden.....

Ont hade han en stund, men inte mer än att det gick att muta med glass:-D

Så. Ytterligare ett inlägg i "Min baby bok" blir det. Olycksavdelningen:-)

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy vad läskigt! Det blöder så mycket på huvudet med. Fick ett jack i ögonbrynet som liten och oj vad det blödde!