29 maj 2007

Utmaning

Läser om en utmaning överallt där man ska lista tre av sina favoritsaker i hemmet.
Jag är inte direkt utmanad men känner mig utmanad så är är mina favvisar:-)

Först tyckte jag det var svårt. Det finns ju så mycket man tycker om. Små gipsavgjutningar av barnens fötter, foton, möbler och massor av arvegods.
Men jag bestämde mig för att det får bli 3 totalt materiella saker som inte har många år på nacken med som jag älskar.
Ingen inbördes ordning....

1. Min fina ljusstake från Design House köpt på Duka för ca 2 år sedan på rea. Den är så enkel, går att vrida som man vill och pryder sin plats så fint i mitt kök.
Det går inte att elda den där den står under några köksskåp, men ibland får den komma fram på bordet!


2. Vårt underbara side-by-side från Samsung. Innan jag hade en ismaskin/kallvattentapp så visste jag inte vad jag gick miste om. Men eftersom det gick mycket is när ungarna ville ha på sommaren så slog vi till vid renoveringen.
Nu dricker jag mer vatten än förr. Man slipper spola i minuter för att få kallvatten och smoothies och ett glas saft får en ny dimension!!
Rekomenderas om man har plats för en frysbox någonstans då frysen är rätt liten...

3. Ute gruppen som jag fått av min styvfar och nu pryder ena änden av vår altan.
Gillade inte den bruna färgen först och tänkte måla den vit. Nu är jag glad att jag inte gjorde det. Den är finast som den är.
Dock skulle jag önska att dynorna hade en annan färg.....



Ja. Det var favvisar från mitt radhus. Ska ta lite foton på 3 favvisar i stugan och lägga in också.
Utmanar vidare de som känner sig manad men främst Annica och svägersk:-)
Over and out

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra smak du har Susanne! Du kan få ge mig ett råd, jag ska kakla om i köket ovanför diskbänken och spisen. Hade tänkt ett mörkbrunt rektangulärt kakel (mosaik) och vet inte vilken bänkskiva jag ska välja. Allt annat är vitt, skåpen, väggarna osv. hade tänkt en skiva i ek men vet inte riktigt.. vad tror du?

Brunkullan sa...

Ek är klassiskt och snyggt!!
Annars gillar jag den jag har också, men ek var ett av alternativen jag tittade på!!

Och med tex bord i ek tror jag det skulle bli jättesnyggt:-)

Susanne sa...

Nu var det många Susanne på en gång. Tappar min identitet ;-)
Åh vill också ha ismaskin.

Anonym sa...

Hej
Jag avstår från utmaningen.Men det är kul att se vad du har listat.Speciellt ljusstaken blir jag förtjust i.
:)

Anonym sa...

Taget! Men jag har mycket tråkigare saker än dig. Håller med Susanne Sw om att du har så bra smak!