13 maj 2007

Romantisk rabatt

Bild på pion "Karl Rosenfield" från Hortogreen

Lördagen i stugan tillbringade vi med att kapa (ja,ja..Tommy och Stefan kapade...) ved och dessutom klyva den och stapla upp så fint.

Tack snälla rara Stefan och Inger som vi fick ved av. Tommy hjälpte till några timmar att förbereda för markberedning av ett hygge (mycket kvar att göra där...), så då kunde vi ta ved som tack.
Tommy lär hjälpa till med mer till helgen. Tex hjälpa dem med deras ved också.
Inte mer än rätt!!
Jag kanske bidrar med lite inredningstips till deras fäbodvall!!

Sen blev det fika och ännu senare grillat med goda tillbehör.

Schlager hann vi med också med lite oflyt för Sverige då...

Av Stefan och Inger tiggde jag också till mig några gamla timmerstockar med härlig silverfärgad patina. Stockarna kommer från delar av en gammal lada de timrat ner, och de skulle ändå bara göra ved av de stockar som fanns kvar.
Jag ska ha dem runt den rabatt jag ska anlägga vid husgaveln i stugan.

Där växer redan humle efter väggen, och framför den vill jag ha riddarsporrar, pioner, löjtnantshjärta, fänrikshjärta, akleja och rutor.
Lite gameldags känsla ska det bli.

Pionerna ska vara en röd "karl Rosenfieldt" och en vit "Festiva Maxima".
Blå och vita riddarsporrar, vit l- och f-hjärtan, lila akleja och lila rutor.
Eventuellt chockar jag också rabatten med knallorange flock- eller daglilja samt en knallorange krollilja....

Nu ska jag bara få till lite matjord också...

Over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej
Många fina blommor Du beskriver här. jag älskar Krolllijor, helst vita.Vet inte om jag sett en knallorange?
:)