27 maj 2007

Mitt radhus kök




Samtliga foton: Susanne
Äntligen håller jag på att lära mig hur man redigerar digitala bilder och för över dem hit till bloggen.

Gör några försök med bilder från mitt kök hemma i radhuset i julas:-)
Vi renoverade november 05-januari 06, och är nöjda med resultatet.

Vita väggar med en svagt mönstrad font-tapet vid lilla väggen som bordet står ut ifrån. Båda från ECO-tapeter. Båda har utgått. Fanns med i kollektionen 2005 och 2006..sen byttes det ut.
Golvet är ekparkett från Kährs (Verona 2 stav, sidenmatt lack).

Bild 1. Här syns Jonathan som ska vara stjärngosse på dagis. Lite mer av köksavdelningen syns. Stommar, luckor (Ädel vit) och handtag från IKEA. Bänkskiva i högblank laminat från Beijer. Kakel Concept 8313 beige från Konradssons kakel. På väggen väggfästen och krukor från Cult Design. Även ljuslyktorna på bänken från Cult.
Notera att det inte är klart än. Kontakten sitter inte fast och ingen ljusrampslist under överskåp....

Bild 2 är taget ut mot framsidan. Gardinerna är ett tyg jag sytt paneler av redan år 2000. Tyget är från Mairo. Stolarna är i svart skinn och dessa är ett fynd då jag köpte dem till halva priset på en utförsäljning när lokala inrednings butiken COOL konkursade under 2005....

Bordet är i furu och ska så småningom bytas ut till ett ekbord. Ljuskrans från IKEA och ljusstaken på bordet köptes på Hemtex för några år sedan.
Ampel från Buketten. Grå ljuslykta från Storsjöhyttan. Tavellist från COOL och ramar och motiv från IKEA.

Bild 3 Samma som ovan men ljustaken Change från Cult Design syns på mitten av bordet. Lite mer av fondväggen syns också även om mönstret inte framgår...

Hoppas det fungerar nu då...
Over and out

2 kommentarer:

Anonym sa...

Supersnyggt!

Anonym sa...

Gillar skarpt matplatsen, ser inte så mkt av köksdelen, bänk osv men det ser stilrent ut! Snyggt...