15 maj 2007

Carl Malmsten

Bild från Norrköpings auktionsverk

Min mamma ärvde en sådan här matgrupp med bord och 4 stolar efter sin mormor på 80-talet.

Tyvärr inte det fina skåpet, men en 3 dörrars buffé i samma serie (tänk en sektion till minus överdelen..)!!
Just denna grupp på bilden med bord, 4 stolar och skåpet gick på Norrköpings Auktionsverk för 6000:- sommaren 2006. Inte så farligt dyrt tycker jag.

Färgen på möbeln är äggskalsvit och dynorna på min mammas stolar är blå.
Mamma använder buffén, men bordet är nedmonterat och stolarna står i förrådet.

Jag undrar. Skulle inte detta bord bli fint med en linne- eller spetsduk i min stuga...?
Tål att tänka på:-)
Tyvärr skulle inte buffén få plats, men bordet (som blir runt utan iläggskivan)...och en nätt liten soffa...och lite omklädnad av dynorna...
Jo. Jag tror det!

Over and out

Inga kommentarer: