02 april 2007

Påsk fix

Bild från CultDesign "Change"

Vi ska inte fira påsken hemma.
Det blir i stugan förståss.

Men lite påskigt vill jag ha här också, så i lördags putsade jag insidan av köksfönstrena och satte upp nya fräscha gardiner. Våriga sådana.

Det blev ljusturkosa paneler med vårmönstrade tunna voile länder framför (fanns i fjol på Åhléns, med blommor, insekter mm på).

Sen passade jag på att byta ut manchetterna i min ljusplatta "change" från Cult Design, samt ljusstakarna från samma ställe, till samma färgtema som gardinerna. Alltså turkos/grön mönstrade...Även annat, som kökshandduk och bordstabletter är utbytta.

Vårigt och snyggt. Och nästan äckligt matchande;-)

Om jag bara får tummen ur så ska jag plocka påskris i eftermiddag och sätta i turkosa fjädrar.
Mer påsk än så blir det inte hemma i år.

Pyntar i stugan på torsdag istället!!
Oh..får inte glömma påskäggen till ungarna heller..:-0


Over and out

2 kommentarer:

Fredrik Andersson sa...

Låter riktigt fint :)

Camillas lockar sa...

Åå, stugan... Jag vill också åka till stugan. Fast vi har ingen :-) Men ändå. Köpte påskägg på BR för 10 kr styck, stora faktiskt. Nu ska det bara fixas godis...