22 mars 2007

Blenda- I´m in love

Åhh...
Jag vill verkligen ha en hund.
Men eftersom vi har så mycket pågång jämnt med skjutsningar av ungar hit och dit och inte kan ha med hund på jobbet varje dag så är det svårt.
Ingen som kan vara akut hundvakt heller vid behov.
Men.
Idag hade vi tillfälligt hundbesök på jobbet.
Underbara undersköna Blenda!!!!
Världens sötaste och snällaste lilla kolsvarta Coccerspaniel som ni kan tänka er. Dryga 1,5 år är hon och får vill-köpa-hund-tarmarna i mig att vrida sig omlott i 360 graders vinkel av längtan.

Blenda.
Jag är helt såld!!!!
Tänk er.
Mc Dreamy som hund!! Så är det ungefär.
Fast.
En tik.....

Hur ska jag kunna övertala chefen att bygga stor hundgård på baksidan av jobbet. Med golvvärme i kojan...
Så hunden finns nära. Bara att hämta in om det blir kallt och nära att ta med på lunchpromenader och så...
Ja. Ni fattar...

Och lite allergimedicin till L och T på jobbet som nyser ihjäl sig när någon viskar ordet hund...

Tips emottages tacksamt!!

Over and out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Övertala?! Du får väl hota med något bra, att du slutar "typ" om inte...

Brunkullan sa...

Haha...ja du.
Tror nog chefen skulle packa ner mitt skrivbordsinnehåll och öppna dörren faktiskt;-)
Nä. Böna och be kanske?

Susanne

Anonym sa...

Men Susanne vad du tror illa om chefen då ;-)

Sängvägen har jag hört löser mkt men det är ju inte aktuellt. Ska klura på det där!