17 januari 2007

Mitt 2006......i form av en lista!!!

Surprise!
En lista till.
Hämtad från svägerskan

Det gäller 2006 då alltså.....

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Japp. Min "bästis" sen barnsben och tillika mina ungars gudmor blev mor till lille Elis i mars

Dog någon i din närhet i år?

Nej. Inte nära, men bekanta.

Vilka länder besökte du?

Inga. Var bara hemma i Sverige.

Är det något du saknar 2006 som du vill ha 2007?

En riktig semesterresa för att säga nått personligt.

Och fred på jorden då....

Vilket datum från 2006 kommer du alltid att minnas, och varför?

1 december. Då fick vi tillgång till nya stugan!!!:-)

Vad var din största framgång 2006?

Framgång????? Förstår inte frågan....

Största misstaget?

Att jag inte har täckt över mina känsliga trädgårdsväxter i år.......bävar inför våren då resultatet av slarvet ska synas...


Har du varit sjuk eller skadat dig?

Nja. Sjuk har jag väl varit. Men inget allvarligare. Yrsel attackerna (som enligt läkaren förmodligen beror på Kristallsjukan....men jag vet inte.....min yrsel sitter oftast i i flera timmar...ibland i nära 2 dagar.....) var väl värst...


Bästa köpet?

Stugan!!!


Vad spenderade du mest pengar på?

Stugan....


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Den fina sommaren. Köpet av stugan.


Vilka sånger/band kommer alltid påminna dig om 2006?

Pink. Hon är ju bara suverän!!!

Var du gladare eller ledsnare 2006 jämfört med tidigare år?

Same, same....


Vad önskar du att du hade gjort mer?

Rest. Bantat och umgåtts med mina vänner oftare!!


Vad önskar du att du hade gjort mindre?

?


Hur tillbringade du julen?

Med familjen i stugan.


Favoritprogram på TV?

Greys anatomy, Desperate Housewifes, Prison Break, Cityakuten och Inredningsprogram!

Hatar du någon nu som du inte hatade i börja av året?

Same, same;-) Nä...hatar är väl lite att ta i....irriterar mig på låter bättre!

Bästa boken du läste i år?

Camilla Läckbergs 3 första deckare (Isprinsessan, Predikanten och Stenhuggaren)

Största musikaliska upptäckten?

Att jag upptäckte Pink igen efter något års uppehåll. Och att Marcus Fagerwall, Idol 2006 var en sån bra artist. Sent om sider upptäckte jag Laleh också nu i och med nya skivan....

Något du önskade dig och fick?

En stuga!!

Något du önskade dig men inte fick?

Utlandsresa och nyrenoverad hall.....


Årets bästa film?

Pirates of the Caribbean 2. Den enda jag såg på bio under 2006.........


Vad gjorde du på din födelsedag?

Firade med familjen. Någon vecka senare kom vännerna på fika. Jonte var sjuk på min födelsedag, sen blev vännernas barn sjuka.....

Hur skulle du beskriva din stil 2006?

Samma som förr

Vad fick dig att må bra?

Familjen. Kollegorna på jobbet. Nyvunnen frihet med egen stuga mitt i skogen:-)

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?

Ingen. Hatar politik. Alla partier är hycklare. Men jag irriterar mig alltid på Bush....


Vem saknade du?

Svägerskan, och alla släktingar och vänner jag inte träffade.

De bästa nya människorna du träffade?

Mina bloggvänner:-) Och många trevliga vikarier på jobbet som tråkigt nog försvinner eftersom...


En värdefull läxa du lärt dig i år?

Året blir det du gör det till. Inget är gratis!! Men det kan bli en djävla åktur:-)

Over and out

Inga kommentarer: